Hogy sikerült megint lenullázni a bankkártyámat? Ötből négy magyar szembesült már ezzel a problémával

2021. február 03. – 06:57

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Megesett már önnel is, pláne hó végén, hogy lement a közeli kisboltba venni ezt-azt, aztán még hozzácsapott emezt-amazt, és végül, amikor fizetni kellett volna, nem is volt annyi pénz a kártyáján, mint amennyire emlékezett? És utólag nem tudta felidézni, mikor és merre vett még ezeket és azokat olyan mennyiségben, hogy leürült a kártyája? Nyugodjon meg, nincs egyedül, sőt: velem együtt ön is a magyar népesség túlnyomó többségéhez tartozik.

A magyarok nagyjából 80 százalékával megesik ugyanis, hogy nem tudja utólag beazonosítani, hogy mikor mit vett a bankkártyájával. Egy 11 országra kiterjedő felmérés szerint a környező országokban hasonló, 77 százalékos az arány. Ráadásul minden ötödik emberrel ráadásul „gyakran” vagy „nagyon gyakran” fordul elő ilyesmi.

A válaszadók 48 százaléka aggódik, 32 százalék bosszankodik, 17 százalék tehetetlennek és 7 százalék elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt, ezt is elárulta a Mastercard felmérése. Az adatok szerint a vásárlásaival utólag elszámolni nem tudó magyarok 61 százalékának végül eszébe jut, mikor és mit vett, 33 százalékuk a bankot, 11 százalékuk a kereskedőt hívja fel.

A Mastercard most új digitális banki megoldást kínál a problémára, írja az MTI. A cég és az Ethoca technológiája részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését. A kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténetet 2022-ig szabvánnyá szeretnék tenni a digitális banki csatornákon.