82 milliárdot szánnak 74 új közúti fejlesztés tervezésére

2020. december 27. – 09:22

Másolás

Vágólapra másolva

Hetvennégy újabb közútfejlesztés tervezése kezdődhet meg, a kormány erre összesen 82 milliárd forintot biztosít – közölte vasárnap az úthálózatért is felelős Innovációs és Technológiai Minisztérium. Az ITM közleménye szerint a csomagban gyorsforgalmi, főúti, települési elkerülő, csomóponti és hídfejlesztések előkészítése is szerepel.

A gyorsforgalmi fejlesztések listáján van az M2-es Vác utáni folytatása egészen a szlovák határig. Az M2-est mostani állapotában 2019 őszén adták át – jelenleg az M0-s és Vác-dél között kétszer kétsávos –, de már a 2010-es években készültek tervek a Vác-Rétság és a Rétság-országhatár közötti szakaszaira is. Ha elkészül, az M2-es a szlovák R3-as útba csatlakozik majd a határon.

Legfrissebb híreinkért kattintson ide >>>

Az ITM által most felsorolt projektek között szerepel „a Békéscsaba gyorsforgalmi bekötését megteremtő M44 Kecskemétig érő szakaszának előkészítése”, továbbá az M3 autópályától a román határig vezető M49 autóút, amivel, mint a minisztérium közleménye kiemeli, a harmadik négysávos kapcsolat jön majd létre Erdély irányába.

Az M44-es gyorsforgalmi út 2020 decemberében átadott új szakasza Békéscsaba és Kondoros között. Forrás: NIF Zrt.
Az M44-es gyorsforgalmi út 2020 decemberében átadott új szakasza Békéscsaba és Kondoros között. Forrás: NIF Zrt.

A tervezett fejlesztésekkel javítják Szombathely és a szomszédos városok (Körmend, Kőszeg) közötti közúti összeköttetések színvonalát, szerepel emellett a listán az M81 megépítése, ami az M1 és az M7 között létesít észak-déli irányú gyorsforgalmi összeköttetést Budapesttől nyugatra, Székesfehérvár érintésével.

Főútszakaszok négysávosítására készülnek például Debrecen, Jászberény, Kecskemét, Nagykanizsa, Veszprém és Zalaegerszeg térségében. Számos település kaphat elkerülő útszakaszokat, egyebek mellett Ajka, Baja, Etyek, Gyöngyös, Győr, Hatvan, Környe, Siófok, Soltvadkert és Zirc.

Mohácson és Vácnál a Dunán, Szolnokon és Szegeden a Tiszán, Szamossályiban a Szamoson épülhet új híd, írja az ITM közleménye, ezekről azonban részleteket nem közölt (a harmadik szegedi Tisza-hídról már 2019 őszén jelentek meg hírek, igaz, az még az önkormányzati választás előtt volt, Szolnokon szintén tavaly nyáron jelentették be, hogy a várost elkerülő mellett a városon belül is épül egy új Tisza-híd). Autópályás és főúti csomópontok tervezése is megkezdődik a többi között Balatonfürednél, Gödöllőnél, Kunszentmártonnál és Üllőnél.

A minisztérium szerint ez a friss kötelezettségvállalás 2021 és 2026 között fedezi a beruházások előkészítésével kapcsolatos költségeket, csak jövőre több mint 26 milliárd forint értékben. A 2016-ban indult Útprogram eddigi teljes keretösszege 3200 milliárd forint volt.

Az ITM emlékeztet arra is: a kormány egy novemberi határozatban már elkülönített összesen mintegy 430 milliárd forintot négy arra, hogy 2021 és 2024 között megépüljön az M76 autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakasza, befejezzék az M6-os autópályát a Bóly és Ivándárda közötti szakasz megépítésével, négysávúsítsák a 37-es főút Szerencs-Gesztely szakaszát és megépüljön a Sajószentpéter-Berente elkerülő út is.

Ha fontosnak tartja a független sajtót, kattintson ide, és támogassa a Telexet!

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!