Vaskos bírságot kapott a Digi a versenyhivataltól

2020. december 23. – 10:55

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Digi 45 millió forintos bírságot kapott a Gazdasági Versenyhivataltól (GVH), mert a mobilszolgáltatásait bevezető, 2019-ben indított „Tesztelj velünk”, illetve 2020-as „Próbáld ki” kampánya a GVH szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

A hatóság közleményében azt írja, versenyfelügyeleti vizsgálata feltárta, hogy bár a cég promóciós (többek között óriásplakát és televíziós) hirdetései hangsúlyosan kiemelték a korlátlan mobilinternet lehetőségét, a szerződések ezzel szemben a szolgáltatás forgalmi korlátozásának, illetve lassításának lehetőségét tartalmazták. Szintén megtévesztőnek bizonyult, hogy a kampányok egyes reklámjai azt sugallták: az új szolgáltatás bárkinek elérhető. A konstrukciót azonban valójában csak a lefedettségi területen lakó, már Digi/Invitel-előfizetéssel rendelkező fogyasztók, vagyis összességében egy szűkebb kör érhette el.

A távközlési cég kampányai jogsértő módon hallgatták el azt is a kezdeti időszakban, hogy a szolgáltatás keretén belül – megfelelő partneri megállapodások hiányában – még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége. Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, mely befolyásolhatja a fogyasztói döntést.

A versenyhatóság mindezért 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért. Az összeg kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket (elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást).

A Telex legfrissebb híreiért kattintson ide>>>

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!