A versenyhivatal vizsgálja, hogy a Digi megtévesztette-e a fogyasztókat az internetszolgáltatásával

2020. december 21. – 11:32

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Digivel szemben, mert a nagysebességű internet szolgáltatásának népszerűsítése megtévesztheti a fogyasztókat, írja a GVH közleménye.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított annak vizsgálatára, hogy a Digi Távközlési és Szolgáltató Kft. (Digi) megfelelően tájékoztatja-e a fogyasztókat „DIGINet 1000 szolgáltatásának népszerűsítésekor. A cég ugyanis valószínűsíthetően azt a benyomást kelti a fogyasztókban, hogy az optikai szálas, FTTH technológiával kiépített szolgáltatásra az internet-előfizetéssel minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált (vagy legalább a garantált) sebességet.

Ezek eléréséhez azonban a fogyasztók saját eszközeinek is meg kell felelniük meghatározott technikai követelményeknek, vezeték nélküli internetelérés esetén emellett olyan router beszerzése szükséges, amely képes a vállalt sebesség biztosítására. Így a vállalkozás feltételezhetően nem – vagy csak időszerűtlenül – tájékoztatja a fogyasztókat a döntésükhöz szükséges, jelentős információkról – írja a GVH.

Az eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette, a folyamat a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására három hónap biztosított, de indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Legfrissebb híreinkért kattintson ide>>>

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!