Két hibrid vontató- és két hibrid tolatómozdonyt rendelt a Rail Cargo Hungaria a kínai CRRC-től, és hamarosan már hazai pályán tesztelik az első villany-hibrid mozdonyt.
A Magyar Nemzet arról írt, hogy az első Last Mile mozdony már el is készült, és úton van Európa felé. A mozdonyt a világ legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata, a CRRC Zhuzhou mérnökei tervezték, a gyártás pedig egy Hunan tartományban található üzemben történt.
A tervek szerint a Rail Cargo Group húsz-húsz mozdonyt vásárol mindkét típusból, ha beválnak az új modellek. Az Európa Unió a jövőben nem támogatja a dízelmozdonyok vásárlását, ezért kerültek előtérbe a nullaemissziós hibrid mozdonyok.
A hibrid technológia a felsővezeték nélküli szakaszon tud érvényesülni, ilyenkor a a mozdony az energiát a Last Mile Power Package akkumulátoraiból nyeri. A legtöbb vasútvonal már villamosított, de az iparvágányokon, rendezőpályaudvarokon, logisztikai parkokban még nagyon sokszor van dízeles vontatásra. A hibrid technológiával ez és a sok időt elrabló mozdonycsere spórolható meg.