A vártnál lényegesen kisebb mértékben csökkent az okostelefonok eladása globálisan a harmadik negyedévben, részben annak köszönhetően, hogy a koronavírus-járvány első hullámának enyhülésével újra megnőtt a kereslet – áll az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat jelentésében, írja az MTI.
Az IDC szerint a szeptember végével véget ért három hónapban 353,6 millió okostelefont értékesítettek világszerte, ami csupán 1,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Elemzők jóval nagyobb, 9 százalékos esésre számítottak. A jelentés szerint a vártnál jóval gyorsabban nőtt a kereslet az olyan feltörekvő piacokon, mint India, amelynek az okostelefon-piaca a második legnagyobb a világon.
Kínában, Nyugat-Európában és Észak-Amerikában csökkent az okostelefon-eladás a harmadik negyedévben. A piackutató számításai szerint a Samsung visszaszerezte elsőségét, miután az előző, második negyedévben a második helyre csúszott vissza a kínai Huawei után.
A harmadik negyedévben a Samsung 80,4 millió okostelefont adott el, 2,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az amerikai szankciók sújtotta Huawei eladásai 22 százalékkal, 51,9 millió készülékre csökkentek. A harmadik negyedévben a Samsung piaci részesedése 22,7 százalék, a Huawei-é pedig 14,7 százalék volt.
A szintén kínai Xiaomi értékesítése 42 százalékkal nőtt, és ezzel a piaci részesedése a harmadik legnagyobb lett a világon 13,1 százalékkal. A Xiaominak ezzel először sikerült megelőznie az amerikai Apple-t, amelynek az értékesítése 10,6 százalékkal csökkent, a piaci részesedése 11,8 százalék volt a harmadik negyedévben.