8,8 milliárd dollárért vásárolják meg a Dunkin Donuts gyorsétteremláncot
2020. október 31. – 15:34
frissítve
Az amerikai Inspire Brands holdingtársaság 8,8 milliárd dollárért megvásárolja a Dunkin Donuts gyorsétteremláncot. Ez az akvizíció lesz az év egyik legnagyobb volumenű üzlete az iparágban. A társaságok közleménye szerint az üzletkötés az év végén zárul le, írja a Wall Street Journal.
Az elmúlt évtizedben ez lesz a második legnagyobb összeg, amelyet egy gyorsétteremláncért fizetnek Észak-Amerikában. 2014-ben a kanadai-amerikai Restaurant Brands International vállalat 13,3 milliárd dollárért szerezte meg a Tim Hortons gyorsétteremláncot.
Az Inspire Brands beszámolója szerint az üzleti tárgyalások már a koronavírus-járvány kitörése előtt elkezdődtek, és később a pandémia megnehezítette azokat, mondta Paul Brown, a társaság vezérigazgatója. A főként amerikai fánkokat áruló Dunkin Donuts eladásai a válság miatt meredeken estek, azonban az autós kiszolgálás lehetősége az előnyükre is vált más éttermekkel szemben. Brown abban bízik, hogy a fogyasztók hamarosan visszatérnek a régi szokásaikhoz, amint véget ér a járvány.
A Dunkin csütörtökön arról számolt be, hogy az Egyesült Államokban a szeptemberben véget ért negyedévben 1 százalékkal nőttek az eladásaik a korábbi negyedévhez képest, és arra számítanak, hogy az utolsó negyedévben is szinten maradnak az eladásaik. A Dunkin vezérigazgatója, Dave Hoffmann az ügyletről azt mondta, hogy ez segítheti a franchise további bővülését.
>>> A Telex legfrissebb cikkeit itt olvashatja <<<
A Dunkin az Inspire Brands negyedik éttermi felvásárlása lesz azóta, hogy 2018-ban az Arby és a Buffalo Wild Wings láncok egyesülésével létrejött. Az Inspire később 2,3 milliárd dollárért vásárolta meg a Sonic hamburgerláncot, tavaly pedig a Jimmy John's láncot szerezték meg, így jelenleg több mint 11 ezer éttermük van Észak-Amerikában.