149 milliárd forinttal apadhat a kommunikációs piac

2020. október 16. – 14:23

Másolás

Vágólapra másolva

Nem bánnának némi állami segítséget a szakma képviselői.

A teljes kommunikációs iparág 148,8 milliárd forintos visszaesésével számol a Magyar Reklámszövetség (MRSZ). Az MRSZ Barométer kutatás szerint 55,6 milliárd forint tűnhet el a médiapiacról – derül ki a szövetség és a Scores Group kutatóintézet kérdőíves kutatássorozatából.

(Ide kattintva pillanthat be abba, hogy még milyen fontos események történtek ma.)

A kutatás első adatfelvétele április–május fordulóján készült, az aktuális lekérdezés augusztusban és szeptember elején zajlott, a második koronavírus-hullám berobbanása előtt, a harmadik etapját november végére tervezik. A felmérés szerint a májusi prognózisban előre jelzetthez képest kissé csökkent a válaszadók szerint becsült visszaesés mértéke, de iparági szinten még mindig nagyon jelentős piaci esés várható. A 2019-es médiatorta 245 milliárdról idén 189 milliárdos méretűre apadhat. A kutatásban részt vevő piaci szereplők prognózisa szerint 2020-ban a – médiatortát is magába foglaló – kommunikációs torta várható csökkenése pedig a 2019-es bázisévhez képest 467,96 milliárdról 2020-ban 319,16 milliárd méretűre csökkenhet.

A felmérésből kiderült az is, hogy a válaszadók 96,8 százaléka úgy gondolja, hogy jelen helyzetben továbbra is szüksége lenne célzott kormányzati intézkedésekre. A munkavállalók fizetésének részleges átvállalását választók aránya csökkent a legnagyobb mértékben, 60 százalékról 44 százalékra. Ez arra enged következtetni, hogy ebben a lehetőségben már kevésbé bíznak a cégvezetők. A cégek átlagánál az ügynökségek részéről jóval magasabb arányú a kormányzati segítség igénye szinte minden pontban: a járulékterhek csökkentését 92 százaléka várja. Az állami költések szintjének emelését leginkább a médiatulajdonosok igényelnék.