2021. november 15. – 05:04
Freddie Mercury és Michael Jackson – angolszász kifejezéssel élve – annyira nagyobbak voltak az életnél, hogy tulajdonképpen bármilyen hülye szokást el lehet hinni róluk. Mercury akkor írta a Don’t Stop Me Now-t, amikor egy csapat férfiprostituálttal kokózott, és már a menedzserek mondták, hogy ideje lenne indulni? Simán lehet! Michael Jackson megvásárolta az Elefántember csontjait? Hát persze! Ezek sztárok, ezekből bármit ki lehet nézni, nem normálisak ezek, na, mondaná az átlagember.
Ezért simán el lehet hinni azt a sztorit is, hogy Michael Jackson és Freddie Mercury egyszer összeálltak, elkezdtek közösen számokat felvenni, de Jackson ragaszkodott ahhoz, hogy ott legyen a felvételnél Louie, a háziállatként tartott lámája, a Queen énekese pedig pánikolva hívta a menedzserét, hogy azonnal mentsék ki innen. Hát persze, hogy el lehet hinni, hiszen a sztoriban megnevezett három emberből kettő már nem él, a harmadik meg mondhat, amit csak szeretne.
A nyolcvanas évek első felében vagyunk, Michael Jacksonnak akkor jelent meg a Thriller című, gigászi sikerű lemeze, Mercury pedig éppen a Mr. Bad Guy című szólólemezén dolgozott. A sztárok ismerték egymást már korábban, megnézték egymás koncertjeit, állítása szerint Mercury valamit énekelt volna a Thriller albumon is, de ebből végül nem lett semmi. A Queen énekese felkereste Jacksont a stúdiójában, és elkezdtek dolgozni három számon.
Az egyik a There Must Be More to Life Than This volt, ami végül megjelent a Mr. Bad Guy albumon. A másik kettő a State of Shock és a Victory címeket viselte. A State Of Shock végül egy közös szám lett Mick Jaggerrel és a The Jacksonsszal, a Victory pedig máig kiadatlan. A legenda szerint pedig azért nem készültek el ezek a duettek végleges formában, mert Mercuryt zavarta az, hogy Michael Jackson folyton beviszi a lámáját a stúdióba.
Elég jól hangzik ez is, nem? Főleg azért, mert Jacksonnak abban az időben tényleg volt egy lámája, Louie. Nem ez volt az első lámája, az első Lola volt, akit sajnos széttéptek a kutyái. Jackson erről maga beszél egy sajtótájékoztatón, ahol a sajtó képviselői előtt bemutatja az új állatát:
Louie nem volt akkora sztár a Neverland állatkertjében, mint mondjuk Bubbles, a csimpánz, de pár fotón azért így is feltűnt a sztárral. A Neverland eladásával felszámolták az állatokat is, de sajnos nem tudni, hogy mi lett a lámájának a sorsa.
És azt sem tudni igazán, hogy valójában ott volt-e a két szupersztárral a stúdióban. A pletyka legfőbb forrása Jim Beach, a Queen menedzsere, aki azt állította egy 2012-es, Mercuryról készült, The Great Pretender című tévés dokumentumfilmben, hogy az énekes arra kérte, azonnal mentse ki egy stúdióból, ahol egy lámával kell felvennie a vokált. Mivel a The Great Pretender teljes hosszában fenn van a Youtube-on, mutatom, hogy hol mondja ezt Beach.
Érdemes megnézni, hogy utána Mercury egy régi interjúfelvételen már egyáltalán nem erre reagál aztán harminc évvel korábbról, de úgy tűnik, mintha a lámás eseten sajnálkozna.
Mercury ugyanis korabeli interjúkban – és a szólóalbuma miatt interjúzott bőven – egyszer sem emlegette a lámás esetet, pedig bőven kérdezték a Jacksonnal közös munkájáról. Egy 1984-es interjúban beszél arról, hogy három számot vettek fel egy évvel korábban, de még mindig nem fejezték be őket, mert Michael nagyon elfoglalt. Szoktak beszélni néha, ám a közös munkát eléggé megnehezíti, hogy Mercury Münchenben dolgozik a szólóalbumán, Jackson pedig Los Angelesben dolgozik éppen.
De Mercury abban az interjúban sem csak mézes-mázos szavakkal illeti Jacksont, kicsit elmélkedik azon, hogy a sztár Jehova tanúja lett, és nem eszik húst, és hát ő ezt sosem tudná csinálni. Illetve ő is említi, hogy az egyik közös számuknak az a címe, hogy Victory, és nemrég látta, hogy az új The Jacksons-lemez címe is az lesz, és ha engedély nélkül használja fel a közös számukat, akkor meg fogja ölni. A Victoryt nem, de a State Of Shockot felhasználták rajta, gondolom, engedéllyel, mert Jackson csak huszonöt évvel később halt meg, és nem Mercury keze által, hanem rengeteg gyógyszer túladagolásával.
Mercury ezt a narratívát mesélte más interjúkban is: elkezdtek három dalt felvenni, aztán mindketten elfoglaltak voltak, turnéztak, más kontinenseken dolgoztak, hogy már nem sikerült befejezni. Egészen Jackson halála után, amikor a Queen életben maradt tagjai megpróbálták a Jackson-örökségből kirángatni a dalokat.
2014-ben a Queen Forever című válogatáson meg is jelent az egyik, a There Must Be More to Life Than This, bár leginkább egy zenei Frankenstein-szörnyként. A dalt még eredetileg a Queen 1983-as Hot Space című albumához írták, úgyhogy a hangszerelést innen szedték. Jackson és Mercury vokáljait a közös demókból szedték össze, és az egészet pedig William Orbit producer rakta össze. Ez lett volna a terv az eredeti State of Shockkal is, de az végül nem jelent meg.
Ilyen lett a végül 2014-es There Must Be More To Life Than This, Freddie Mercury és Michael Jackson egyetlen közös dala, ami valamilyen, elég szedett-vedett formában megjelent:
Lámabégetés nem hallatszik alatta.