Puha páncélok, mitikus figurák, szakadt farmerek – magyar márkák is bemutatkoztak a milánói divathéten

2023. március 1. – 08:32

Másolás

Vágólapra másolva

A február 21. és 27. között megrendezett Milánói Divathéten hét magyar tervező kollekciója is bemutatkozott. A Magyar Divat és Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös nemzetközi mentorprogramjának résztvevői mutathatták be 2023/2024-es őszi-téli kollekciójukat a divathéten – írja az MTI az MDDÜ közleménye alapján.

Az Unreal Industries, a Pinetime Clothing és a Zsigmond tervezői a Palazzo dei Giureconsulti épületében, a feltörekvő márkák és tervezők támogatására fókuszáló Fashion Hubban mutathatták be friss kreációikat. Az Abodi, a Cukovy, a Kata Szegedi és a THEFOUR márkák pedig a Budapest Select kollektív divatbemutatóján vonultathatták fel legújabb darabjaikat.

A Cukovy – a márka honlapja szerint – a nagyvárosi nők számára kreált „puha páncélokat”, míg az Abodi az erdélyi mitológia figuráit elevenítette meg a ruhákon. A Kata Szegedi szettjeiben a csíkokra vágott anyagokból arra is jutott, hogy a modellek arcát is beburkolják vele, a THEFOUR pedig hozta a márkára jellemző urbán, futurisztikus stílust.

Cukovy ruháiban bármikor szundíthatunk is egyet – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images Cukovy ruháiban bármikor szundíthatunk is egyet – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images
Cukovy ruháiban bármikor szundíthatunk is egyet – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images

Az MDDÜ a magyar divatmárkák külföldi promotálása érdekében hozta létre a Budapest Select ernyőmárkát, ami boltként és webshopként is működik, utóbbiban jelenleg több mint 70 márka terméke vásárolható meg. Pontosan nem lehet tudni, milyen kritériumok alapján dől el, mely márkák vehetnek részt külföldi rendezvényeken, de a hazai divatipar legfontosabb szereplői, mint az Abodi, a Kata Szegedi és a THEFOUR, mind szoktak szerepelni a Budapest Select válogatásában a milánói divatheteken is.

Az MDDÜ közleménye szerint az idei volt első alkalom, hogy a Fashion Hubon kívül, független helyszíneken is láthatta a milánói közönség a magyar tervezők munkáit.

A február 23-án megrendezett Budapest Select kollektív show-n közel négyszáz látogató vett részt, köztük a Vogue International, a Vanity Fair és az Elle Italia divatújságírói és Sara Maino, a Vogue Talents alapító vezetője is.

A Kata Szegedi újraértelmezte a szakadt farmert – Fotó: Tristan Fewings, Pietro D'Aprano / Getty Images A Kata Szegedi újraértelmezte a szakadt farmert – Fotó: Tristan Fewings, Pietro D'Aprano / Getty Images
A Kata Szegedi újraértelmezte a szakadt farmert – Fotó: Tristan Fewings, Pietro D'Aprano / Getty Images

„Szezonról szezonra látjuk, hogy a nemzetközi szereplések milyen intenzíven fejlesztik a hazai divattervezők munkáját. Nemcsak inspirációt és szakmai visszajelzést kapnak ilyenkor a márkák, hanem ezek az események komoly eladásösztönző szereppel is bírnak” – idézi a közlemény Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját.

Patchworkruhák vegán bőrből és mitikus motívumok az Abodi kollekciójában – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images Patchworkruhák vegán bőrből és mitikus motívumok az Abodi kollekciójában – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images
Patchworkruhák vegán bőrből és mitikus motívumok az Abodi kollekciójában – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images

Az idei volt a kilencedik alkalom, hogy a magyar tervezők a nemzetközi közönség előtt mutatkozhattak be a milánói divathéten. Az MDDÜ közleménye szerint a nemzetközi elismertséget bizonyítja az is, hogy idén a divathét egyik legfrekventáltabb helyszínén kapott helyet a Budapest Select kollektív show, ahol a legnevesebb világmárkák közül korábban az Armani vagy a Moschino is bemutatkozott.

A THEFOUR képviselte a futurisztikus vonalat – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images A THEFOUR képviselte a futurisztikus vonalat – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images
A THEFOUR képviselte a futurisztikus vonalat – Fotó: Pietro D'aprano / Getty Images

A Magyar Divat és Design Ügynökséget 2018-ban alapította az állam azzal a céllal, hogy megszervezze a magyar dizájn- és divatéletet, közvetítsen tervezők és iparági szereplők között, mentorálja a helyi tervezőket, és megalkossa a magyar divatstratégiát, amit tavaly el is fogadott a kormány. Az ügynökséget Bata-Jakab Zsófia, Orbán Ráhel barátnője és egykori évfolyamtársa vezeti. Huszonöt éves volt, amikor az Orbán Ráhel-közeliként számontartott céghez, a Magyar Turisztikai Ügynökséghez (MTÜ) került, ahol felkérték a hazai divatipari stratégia megalkotására. Ezután nevezték ki az MDDÜ vezérigazgatójának, amely szintén az MTÜ szárnyai alatt működik. Arról, hogy hogyan működik és milyen eredményeken ért el az elmúlt években az MDDÜ, ebben a tavaly júniusi cikkben írtunk részletesen.

Ez a cikkünk ide kattintva angol nyelven is olvasható a Telex English oldalán. Nagyon kevés az olyan magyarországi lap, amelyik politikától független, és angol nyelvű híreket is kínál. A Telex viszont ilyen, naponta többször közöljük minden olyan anyagunkat angolul is, amelynek nemzetközi relevanciája van, és az angolul olvasó közönségnek is érdekes lehet: hírek, politikai elemzések, tényfeltárások, színes riportok. Vigye hírét a Telex English rovatnak, Twitterünknek és angol nyelvű heti hírlevelünknek az angolul olvasó ismerőseinek!

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!