Cáfolta a MÁV Hadházy Ákos posztját, amiben arról írt, a tervezettnél sokkal lassabbak lesznek a vonatok a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyar szakaszán

Hétfőn arról posztolt Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő, hogy Lázár János szerint február végén átadható Budapest–Belgrád-vasútvonal magyar szakaszán sokkal lassabbak lesznek a vonatok, mint azt korábban tervezték. A képviselő azt írta, jó időben is csak 100 km/órával, ködös időben pedig mindössze 40 km/órával mehetnek majd a vonatok, mert „biztosító berendezés nélkül fog elindulni a forgalom”.

A képviselő azt írta, teljesen bizonytalan, hogy a kínai biztosítóberendezés a vonalon mikor kapja meg az engedélyt. Hadházy azt írta, egy mozdonyvezetőtől kapott képernyőfotókat, amik a MÁV belső oldaláról készültek és azt mutatják, hogy „a vonal mindenféle biztosítás nélkül indul el”.

Hadházy Ákos posztja alapján megkerestük a MÁV-ot és az Építési és Közlekedési Minisztériumot is. A minisztériumtól cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ, a MÁV viszont egy az egyben cáfolta a képviselő értesülését. „A Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszán ködben is 160 km/órával közlekedhetnek majd a személyszállító vonatok, hiszen a vonal természetesen központi forgalomirányítással és megfelelő biztosítóberendezéssel fog üzemelni” – írta a MÁV.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!
További élő árfolyamok!