Hát minket meg ki pénzel? Jelentős részben az olvasók, ettől lehet a Telex az ország legnagyobb teljesen ingyenes független hírlapja. Köszönjük, hogy támogatásoddal segíted a munkánkat! Már a támogatónk vagy? Jelentkezz be! Beszállok! Elrejtés

Pálmafás tengerpart helyett kerítés és őrtorony várta Srí Lankán az átvert magyar turistákat

2025. január 29. – 10:03

Pálmafás tengerpart helyett kerítés és őrtorony várta Srí Lankán az átvert magyar turistákat
A Srí Lanka-i hotel partszakasza – Fotó: Pest Vármegyei Főügyészség

Másolás

Vágólapra másolva

1023

Homokos és pálmafás strandra számítottak azok az utasok, akik tavaly januárban Srí Lankára utaztak az egyik budapesti utazási iroda szervezésében. Amikor megérkeztek, nagy csalódás érte őket: kiderült, hogy az all inclusive ellátást ígérő hotel közel sem olyan szép, mint ahogy az a képeken szerepelt, a meseszerű tengerpart helyett pedig kerítés, őrtorony és hullámtörő sziklák várták a turistákat. A Pest Vármegyei Főügyészség most az átvert utasok kérelme alapján indított ellenőrzést az utazási irodával szemben.

Az érintett utazási iroda 2024 januárjára repülős utazásokat kínált egy Srí Lanka-i hotelbe, all inclusive ellátással. A honlapjukon közzétett képek szerint a szálloda közvetlenül a homokos tengerparton áll, gyönyörű pálmafás környezetben. Ezzel szemben a Srí Lankára megérkező utasok a helyszínen nem ezt tapasztalták.

A tengerpart egyáltalán nem volt homokos, ehelyett hullámtörő kövekkel volt kirakva, ráadásul egy drótkerítés is lehatárolta. Emiatt a szállodából nem lehetett közvetlenül eljutni a tengerhez.

Az utasok még helyben panaszt tettek, de elmondásuk szerint csak egy masszázst és egy halvacsorát ajánlottak fel nekik kompenzációként. Végül az utolsó napokra is csak felár ellenében ajánlották fel a szálláshely megváltoztatásának lehetőségét.

Az ügyészség kiemelte, hogy az utazási irodák által közzétett ajánlatokban és reklámokban szereplő képeknek különösen nagy jelentősége van a fogyasztói döntéshozatal során. A szállodákról és azok környezetéről készült fényképek általában nagyobb szerepet játszanak abban, hogy valaki befizet-e egy adott utazásra, mint a később kapott, esetlegesen írásbeli információk.

„Az ügyészség álláspontja szerint jelen esetben az elsődleges vizuális információknak (fényképeknek) ellentmondó valós helyzet miatt az utazási iroda megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. Az utasok a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján kompenzációra lehetnek jogosultak, mivel – bizonyos kivételekkel – az utazási iroda felel akkor is, ha külföldi szolgáltató üzemelteti a szálláshelyet” – írták.

Hozzátették, hogy ilyen esetben a törvény feljogosítja az ügyészséget, hogy a fogyasztók polgári jogi igényeinek érvényesítése érdekében képviseleti keresetet indítson a bíróságon. Ezt megelőzően lehetőség van úgynevezett perelhárító ügyészi felhívás benyújtására is, mely esetén a vállalkozásnak módja nyílik a jogsértés önkéntes megszüntetésére.

„A Pest Vármegyei Főügyészség élt ezzel a lehetőséggel, és felhívta az utazási irodát, hogy a honlapjáról távolítsa el azokat a fényképeket, amelyeken a Srí Lanka-i hotel homokos tengerparttal látható a sziklás tengerpart helyett. Továbbá felhívta arra is a figyelmet, hogy mindazon fogyasztók vonatkozásában, akik bejelentették a vállalkozásnál az utazással kapcsolatos kifogásaikat, nyilatkozzon, hogy elismeri-e a szerződésszegést.

Az ügyészi felhívás eredményeképp az utazási iroda a honlapjáról eltávolította a Srí Lanka-i hotelre vonatkozó megtévesztő utazási ajánlatát (a teljes anyagot fényképekkel együtt), továbbá elismerte a szerződésszegést, és azt, hogy a fogyasztóknak nyújtandó esetleges díjengedmény, illetve további kártérítés tekintetében fennálló felelőssége kapcsán kimentési ok nem áll fenn” – áll az ügyészség közleményében.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 399,36 Ft
USD 379,49 Ft
További élő árfolyamok!