Hatott a lakossági ellenállás, újratervezik a 31-es út nyomvonalát
2025. január 24. – 16:31
A lakosság ellenállásának hatására újratervezik az új 31-es főút Maglódot és Gyömrőt érintő szakaszát – közölte pénteken az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A minisztérium felkérte a tervezőt, hogy a lakossági szempontokat figyelembe véve vizsgáljon és dolgozzon ki alternatív műszaki megoldásokat a 31. számú főút és a 3111 jelű út közötti szakasz vonatkozásában. A készülő főút további szakaszain folytatódik a tervezési munka – áll az ÉKM közleményében.
Ágh Péter állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkár, valamint Pántya József út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár 2025. január 22-én egyeztetést folytatott Szűcs Lajos és Czerván György országgyűlési képviselőkkel, Tóth János, Gyömrő, Kérges László, Maglód, Petőné Vizi Valéria, Péteri, és Gál Zsolt, Ecser polgármesterével, valamint Váradi Attila, gyömrői települési képviselővel a 31-es főút tervezett nyomvonaláról. A megbeszélés során a minisztérium bemutatta a tervezett 31-es főút teljes, 7 szakaszból álló tervezési nyomvonalát.
A városvezetés és a lakosság kéréseit figyelembe véve az ÉKM úgy döntött, hogy a 3111 jelű út és a meglévő 31. számú főút közötti (Maglód), egy kéregalagutat is tartalmazó tervezési szakasz tervezési munkáját a jelenlegi műszaki tartalommal nem folytatják.
Az elmúlt években Maglód és Gyömrő olyan mértékben terjeszkedett, hogy a két település mára gyakorlatilag összenőtt. Ez az új 31-es főút lehetséges műszaki megoldásait is nagyban befolyásolta. Az eredeti tervek szerint a nyomvonal a két település sűrűn lakott határán, egy kéregalagútban vezetett volna, de az ott élők többször is tiltakoztak ez ellen.
A 31-es főutat érintő tervezési munka az M0-stól, a fővárostól indulva javarészt új nyomvonalon haladva éri majd el Nagykátát, „melynek célja a térségben élők életminőségének javítása, közlekedési problémáiknak kezelése, valamint a közlekedők biztonságos közlekedésének fokozása” – írta a minisztérium közleménye.
A 31-es főút fejlesztésének terveit a Főmterv Zrt. készítette el. Eszerint az M0-s ecseri csomópontjától, Budapestről kifelé indulva 4 kilométer hosszan négysávos pályaszakasz épülhet, az ezt követő, több mint 40 kilométeres útvonal pedig javarészt új nyomvonalon halad majd – írta a Magyar Építők.