Sokan hagyják utolsó pillanatra az Ügyfélkapu+ regisztrációt, a kormányablakok nagyobb kapacitással működnek
2025. január 12. – 15:24
Érezhetően nőtt a kormányablakok forgalma január első hetében, nagyobb kapacitással várják az ügyfeleket – írja a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közleményében. A megnövekedett érdeklődés oka, hogy jövő szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal lehet ügyet intézni online az állami weboldalakon és alkalmazásokban.
A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást. Aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat.
A közlemény szerint sokan az utolsó pillanatra hagyják az ügyintézést. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat.
A Digitális Állampolgárság Programot 2022-ben fogadták el, ezután szavazták meg az online ügyintézés megreformálását célzó DÁP-törvényt, amely tavaly július 1-jén lépett hatályba. Ígérete szerint a program „felhasználóbarát alapokra helyezi a közigazgatást, és megteremti az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit. Célunk, hogy megkönnyítsük az állampolgárok életét úgy, hogy 2026-ig online, a mobiltelefonjukkal is elintézhessék szinte minden fontosabb, közigazgatást érintő ügyüket.”