Járműhibákkal, késésekkel indult az új év első munkanapja a MÁV-nál
2025. január 2. – 11:01
Hiába az új év, új kezdet, nem indult flottul az újév a MÁV számára, ez látszik a Mávinform csütörtöki bejegyzéseibő.l. Rögtön gond volt például a Füzesabonyból 4:59-kor Miskolcra induló személyvonattal, ami járműhiba miatt nem közlekedett, az utasoknak meg kellett várni a következő vonatot.
Aztán:
- a Szolnokról 5:43-kor a Keleti pályaudvarra induló G60-as vonat (3317) Nagykátától műszaki ok miatt S60-as vonatként (3627) közlekedett tovább.
- a Sárbogárdról 5:56-kor a Déli pályaudvarra induló G40-es vonat (4099) műszaki ok miatt csak Pusztaszabolcsig közlekedett.
- a Bukarestből Bécsbe tartó Dacia EuroCity (EC 346) jelentős késése miatt az eredeti szerelvénye csak a Keleti pályaudvarig közlekedett, onnan az utasok Railjettel vagy Bécsbe tartó EuroCityvel utazhatnak tovább.
- a Dombóvárról 6:13-kor Bajára induló személyvonat (38712) helyett járműhiba miatt pótlóbusz közlekedett.
- a Vácról 6:57-kor Veresegyházon át a Nyugati pályaudvarra elindult G71-es vonat (2537) ajtóhiba miatt Csörögön várakozott, emiatt Vác és Vácrátót között átmenetileg pótlóbuszok közlekedtek.
- biztosítóberendezési hiba miatt az esztergomi Z72-es vonatok átmenetileg csak Piliscsabáig közlekednek, és onnan is indulnak.
- csütörtökön a Déli pályaudvarról 9:00-kor Veszprémbe indult Citadella InterCity (IC 246) járműhiba miatt Székesfehérvártól várhatóan 50-60 perces késéssel közlekedik, Öskün és Hajmáskéren is megáll.
Decemberben 27 európai vasúttársaság szolgáltatásait vizsgálta a Transport & Environment. A szervezet jelentése szerint a vasúti szolgáltatások nem megfelelőek, és reformokra lenne szükség a teljes ágazatban. Az európai vasúttársaságok között a MÁV a középmezőnyben végzett.