Pontozták az európai vasúttársaságokat, a középmezőnyben végzett a MÁV

2024. december 30. – 09:34

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Decemberben 27 európai vasúttársaság szolgáltatásait vizsgálta a Transport & Environment. A szervezet jelentése szerint a vasúti szolgáltatások nem megfelelőek, és reformokra lenne szükség a teljes ágazatban.

A vasúttársaságokat nyolc szempont alapján értékelték. Megnézték a vasúttársaságok jegyárait, kártérítési irányelveit, de pontozták a megbízhatóságot, a foglalási élményt, a kedvezményeket, az utazási élményt, az éjszakai utazást és azt, hogy mennyire biciklibarát a szolgáltatásuk.

A listát az olasz Trenitalia vezeti 10-ből 7,6-os átlagponttal. Az olasz vasúttársaság előnye, hogy gyakran kínál kedvezményeket, és színvonalas utazási élményt nyújt. Második helyen végzett a cseh RegioJet, amely olcsó jegyeivel emelkedett ki a mezőnyből. A svájci SBB 6,3-as átlagponttal a középmezőnyben végzett, holott a vasúttársaság vonatai lettek a legpontosabbak a rangsorban. A MÁV egyébként 5,9-es átlagpontszámot szerzett – főleg a kedvező jegyárai miatt. A magyar vasúttársaság viszont nem szolgáltatott késési adatokat a felmérés készítőinek, ezért a megbízhatóságra nulla pontot kapott.

Bár a német Flixtrain lett a legolcsóbb vasúttársaság, rosszabb helyen szerepel, mint a MÁV. Ennek oka, hogy a Flixtrain nem ad kedvezményeket, és nem is olyan megbízható. De a lista alján így is a francia Eurostar végzett, 4,7-es átlagponttal. A francia vasúttársaságnál magasak a jegyárak, ráadásul nem is pontos.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!