A közmédia is megválasztotta az év szavát
2024. december 30. – 09:05
Míg a Merriam-Webster szótár szerint a polarizáció, a Collins szerint pedig a brat lett az év szava, addig a közmédia nem felkapottság, gyakoriság, népszerűség szerint választott, hanem értékek alapján: így lett az év szava náluk a hit.
Az MTVA-hoz tartozó Montágh Testület tagjai olyan szót választanak, ami szerintük a legkifejezőbben utal az adott év történéseire, valamint a változó körülmények és világszintű kihívások között a legfontosabb értékre hívja fel a figyelmet. A Montágh Testület kiemelt feladata az anyanyelvi és a viselkedéskultúra ápolása, ezáltal a kulturális értékőrzés és értékteremtés támogatása is.
„A testület indoklása szerint kiváltképpen szükségünk van az Istenbe és egymásba vetett hitünkre” – írta közleményében az MTI-nek az MTVA sajtóirodája.
A közlemény szerint a hit jelentése magában foglalja a világot összetartó és minden körülmények között óvó gondviselésbe vetett bizalmat, az egymásban bízni tudás képességét és a földízű logika fölé emelkedve azon képességünket, hogy higgyünk az isteni és emberi jóságban, bármi történjék is körülöttünk.
2023-ban a gyermek, 2022-ben a béke, 2021-ben a család, 2020-ban az egymás szavak lettek a közmédia választott szavai.