Lázár János: Nem Magyar Péter hozta el a csodát, mi követtünk el egy hibát

2024. december 9. – 20:41

Másolás

Vágólapra másolva

A Fidesz kívülről-belülről megrendült a kegyelmi ügy hatására – többek között erről beszélt Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfő este az ATV Egyenes beszéd című műsorában. Lázár az interjúban elmondta, februárban hibát követtek el, amelynek szerinte hosszantartó politikai következményei lehetnek.

„Nem Magyar Péter hozta el a csodát, mi követtünk el egy hibát”

– mondta Lázár.

A miniszter Menczer Tamás és Magyar Péter múlt heti csörtéjét annyival kommentálta, hogy „amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten”. Szerinte az ország 14 év Fidesz-kormányzás után jelenleg félkész állapotban van, és a Tisza Párt elnöke az országjárásával ebből akar politikát csinálni. „Azonban csak az érem egyik oldalát mutatja, ami nem fair. Az igazság ugyanis valahol középen van, vannak hiányosságok, de sok fejlődés történt az utóbbi években, ezt pedig hülyeség lenne cáfolni” – mondta.

Lázár szerint Magyar Pétert komolyan kell venni, mivel nyilvánvaló, hogy az idő és a gazdasági helyzet nem feltétlenül a kormánynak dolgozik. A miniszter azt mondta, erősen hisz benne, hogy „a Fidesznél csak a Fidesz jobb”.

„Látom, hogy van ez a hangoskodás, de érdemes nyugodtnak maradni” – reagált a miniszter Rónai Egon kérdésére, amikor arról a hétoldalas pályázatról kérdezte, amely értelmében a kormány 99 évre magánkézbe adná a budapesti főpályaudvarok környékén lévő vasúti területeket. Vitézy Dávid hétfőn arról posztolt, hogy Lázár és a MÁV „évszázados ingatlanpanamára készül”, a pályázati kiírás pedig a Nyugati pályaudvar mellett a Déli, Keleti és Kelenföldi pályaudvarral kapcsolatos ingatlanhasznosításra is vonatkozik.

Lázár ezzel kapcsolatban arról beszélt, a pályázattal úgy akarnak magántőkét bevonni, hogy egy „win-win szituáció alakuljon ki”. A pályaudvarok közvagyon jellege szerinte így is megmaradna, az ingatlanokat ugyanis nem adnák el, hanem közös cégeket alapítanának a befektetőkkel, „így hazudik, aki privatizációról beszél”. Azt ígérte, hogy a pályáztatással kapcsolatban az összes érintett önkormányzattal és a fővárossal is tárgyalni fog.

Hozzátette, azt szeretné, ha az összes pályaudvaron történne valami, ennek érdekében kereskedelmi funkciókkal akarja megtölteni a kihasználatlan területeket. Lázár szerint a budapesti pályaudvarok után Debrecen és Győr is sorra kerülne, előbb-utóbb pedig az összes vasútállomásnál bevonnák valamilyen módon a magántőkét. „A Müpa mégiscsak Demján Sándor pénzéből indult” – hozta fel Lázár annak alátámasztására, miért jó dolog a magántőke bevonása.

A Direkt36 nemrég megjelent cikkével kapcsolatban – mely szerint a Lázár felügyelete alá tartozó Információs Hivatal annak idején megfigyelte a Tiborcz István után vizsgálódó EU-s nyomozókat – azt mondta, a történet ki lett színezve. Mivel államtitkot sértene, részleteket nem árulhat el, de kijelentette, semmi törvénytelenség nem történt az ügyben.

A műsorban elhangzott még,

  • hogy a Fudan Egyetem projektje ugyan félre van rakva, megszűnésről nem beszélne, emellett lát fantáziát a Diákvárosban;
  • „Én mindenkivel együttműködöm és a kormány is mindenkivel együttműködik” – ezt a mini-Dubaj beruházással kapcsolatban mondta, amelyre szerinte csak akkor kerül sor, ha az a főváros érdekeit szolgálja;
  • hogy 6000 milliárd forintnyi beruházást kezel, 5000 milliárdnyit szüntetett meg, ami elsősorban a befagyasztott EU-s forrásoknak köszönhető;
  • hogy a közlekedés szerinte mindig „egy veszélyes üzem, pénzt kell végre költeni rá”, különösen, mivel látszik, hogy van rá igény;
  • hogy a jövőben magyar buszokat és vonatkocsikat akarnak gyártatni, illetve kínai vásárlás is szóba jöhet.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!