A MÁV vezérigazgatója szerint minden szabályosan történt, amikor megállt a vonat, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje
2024. november 6. – 16:27
Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató Facebookon bejelentette, hogy 2025. január 1-jétől „jön az Országos Haváriaközpont és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésének új gyakorlata a MÁV-csoportnál.” Hegyi ezzel arra az októberi esetre reagált, amikor Bicskénél megállt a Tatáról Budapestre tartó vonat, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje. A vezérigazgató szerint a hír „nagy része fake news volt”.
Hegyi szerint a mozdonyvezető megvárta a váltótársát. A MÁV-vezérigazgató hozzátette, hogy a mozdonyvezetőnek nemcsak a munkaideje járt le, hanem az a 12 órás időszak is, amit a törvény szerint maximum dolgozhat. Hegyi elmondta, hogy az ügyben azonnali vizsgálatot rendelt el, amelyből kiderült,
„minden szabályosan, a szakmai protokolloknak megfelelően történt”.
A MÁV az ilyen szituációk elkerülése érdekében hozza létre az Országos Haváriaközpontot, amely a rendkívüli forgalmi helyzetek kezeléséért felelős végrehajtó szolgálatok munkáját fogja irányítani és összehangolni. Hegyi szerint olyan változtatásokat is bevezetnek majd, amelyeknek köszönhetően a krízishelyzetek érintettjei pontos és gyakorlatias információkat kapnak a Haváriaközponttól. Emellett a MÁV-vezérigazgató elmondta, hogy átalakítják a pótlóbuszok rendszerét is. Így az utasok akkor is folytatni tudják a MÁV-csoport autóbuszaival az utazást, ha átmenetileg ellehetetlenül a vasúti közlekedés.