Vagyon visszaszerzési eljárásban kereste a rendőrség Schadl kisrepülőjét és kishajóját

2024. október 4. – 11:47

Vagyon visszaszerzési eljárásban kereste a rendőrség Schadl kisrepülőjét és kishajóját
Schadl György repülője az esztergomi reptéren – Fotó: Huszti István / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Vagyon visszaszerzési eljárást folytatott a Készenléti Rendőrség hivatala Schadl György kisrepülőjéért és kishajójáért, derül ki Rétvári Bence belügyi államtitkár Vadai Ágnes DK-s képviselő írásbeli kérdésre adott válaszából. Vadai Ágnes még szeptember 18-án adott be írásbeli kérdést Pintér Sándor belügyminiszternek azután, hogy megjelent a Telex cikke a Schadl-Völner-ügy nyári ítélkezési szünet utáni első bírósági tárgyalásáról. Vadai kérdése ez volt:

„Keresi a rendőrség Schadl György kisrepülőjét és kishajóját?”

A szeptember 10-i tárgyalás ugyanis egy kis közjátékkal kezdődött: a bíró szólt Schadlnak, hogy hiába kérték tőle az elmúlt hónapokban többször is, nem árulta el, hol hagyta azokat az autókat, kisrepülőt és kishajót, amiket le akarnak tőle foglalni. A korrupciós per fővádlottja, Schadl György sokáig azt állította, hogy nem tudja hol van a kisrepülő és a hajó, aztán Schadl védője arról értesítette a bíróságot, hogy a repülőgép előkerült.

„Tájékoztatom, hogy a Központi Nyomozó Főügyészség felkérésére a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda Vagyonvisszaszerzési Hivatal a büntetőeljárásról szóló 2017. évi XC. törvény 353. §-a alapján folytatott vagyonvisszaszerzési eljárást”

– válaszolta a belügyminiszter helyett Rétvári Bence a DK-s képviselő kérdésére.

A Bírósági Végrehajtói Kar korábbi elnöke tíz éve ötmillió forintért vette a 47 éves Piper PA-28 Cherokee típusú egymotoros, négyüléses kisrepülőt, amit mi is lefotóztuk az Esztergom mellett működő repülőtéren. Azóta az is kiderült, hogy körülbelül 5 éve szállt le vele egy pilóta, azóta viszont mozdulatlanul áll és a helyiek félre is tolták, mert útban volt. A gépnek azóta a felszálláshoz szükséges műszaki engedélye is lejárt, és a látottak alapján alapos karbantartásra szorul, hogy ismét repképessé váljon.

Schadl egyébként szerette volna megtanulni a Piper vezetését, mert korábban vezetett már sárkányrepülőt, és ez a típus lett volna a következő lépés. Azt mondta, eleve azért vette a hivatalosan bírósági zár alá vett példányt, mert azt remélte, hogy fel tudja újítani, mielőtt megszerezte volna a használatához szükséges vezetői engedélyt.

A Schadl–Völner-ügy lényege a vádirat szerint, hogy Schadl korrupciós kapcsolatot alakított ki Völner Pál volt igazságügyi államtitkárral, aki rendszeresen 2–5 millió forintot kapott tőle – összesen legalább 83 millió forintot. Az államtitkár cserébe vállalta, hogy a pozíciójából eredő befolyásával Schadl kéréseire elintéz konkrét ügyeket, például a jól jövedelmező végrehajtói kinevezéseket.

Az ügyészség szerint Schadl lényegében „fizetésként” adta Völnernek a pénzt, hogy folyamatosan rendelkezésére álljon a különböző ügyek elintézésében. A végrehajtói kar elnöke pedig ezt abból a pénzből finanszírozta, amit azoktól kapott, akiket a végrehajtói pozícióba segített. Így összesen 924 millió 852 ezer forint illegális jövedelemre tett szert a vád szerint.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!