A tűzijáték óta a legmagasabb nézettséget hozta a köztévé online kiadásának Magyar Péter

2024. szeptember 27. – 11:32

Másolás

Vágólapra másolva

Miután az EP-választás előtti tévévita, azaz május vége óta nem sikerült bejutnia a magyar köztévébe, csütörtök reggel Magyar Péter váratlanul az M1-en és a Kossuth Rádióban is feltűnt egy-egy rövid interjú erejéig. Már aznap délután arról írt Facebookon, hogy „nézettségi rekordot döntöttünk”. A közmédia nézettségi adatairól nem igazán léteznek publikusan elérhető információk, az MTVA jellemzően csak a sportesemények közvetítéseivel elért kiemelkedő nézettségi adataival szokott büszkélkedni, a hivatalos nézettségi toplistára pedig reggeli műsorok – érthető módon – nem szoktak bekerülni. Múlt héten egyébként egyetlen M1-es műsor volt ott a heti top30-ban, a szerda esti Híradó, a teljes lakosságban 175 ezer nézővel. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne mérnék a nézettséget, nagyon is mérik, évi 267 millió forintnyi közpénzt fordítanak erre, csak éppen az eredményeket nem teszik közzé.

Mégis van egy olyan adat, amiből következtethetünk arra, hogy mennyire volt kiugró az érdeklődés a közmédiás átlaghoz képest csütörtökön, ez pedig a közmédia adásait online közvetítő mediaklikk.hu oldal nézettsége. Ez az oldal ugyanis szerepel a magyar interneten standardnak számító Gemius méréseiben, ez pedig ezt mutatja az elmúlt másfél hónapra:

Fotó: Gemius
Fotó: Gemius

A csütörtöki 32 ezer látogató az augusztus 20-i tűzijáték óta a legmagasabb adat, az oldal szeptemberi átlagos napi látogatottságának közel a duplája. Az ábrán azért jól látszik az is, hogy szeptember legerősebb időszakait (ezek jellemzően Forma–1-es futamok napjai) éppen hogy csak sikerült lenyomni.

A hivatalos tévés nézettségi adatok, a Nielsen Közönségmérés számai nem publikusak, de információink szerint az M1 csütörtök reggeli nézettsége egyébként nem volt extrém kiugró – úgy tűnik, akit Magyar interjúja érdekelt, az jellemzően nem ült oda a tévé elé reggel fél nyolckor, hanem utólag kereste meg a neten. Ezt mutatja az is, hogy az M1 Híradó Youtube-csatornáján már 150 ezres nézettség fölött jár az adás, és ezzel az oda feltöltött videók között már a top20-ban van, egy nap alatt. Magyar Péter Youtube-ján a 200 ezret is túllépte a nézettségi mutató.

A Kossuth Rádióval kapcsolatban még ennyi támpontunk sincs, így jobb híján a Google Trendshez fordultunk. Ez pedig azt mutatja, hogy tegnap hirtelen a sokszorosára emelkedtek a neten a Kossuth Rádióra irányuló keresések, amit jó eséllyel annak a számlájára írhatunk, hogy egy csomóan próbálták megkeresni, hol lehet meghallgatni Magyar interjúját (kontrollcsoportként piros színnel a Petőfi Rádió keresései szerepelnek a grafikonon):

Fotó: Google Trends
Fotó: Google Trends

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!