Orbán az árvizes posztokra költött tízmilliókról: Nem a kormány, hanem az ország nevében kommunikáltunk

2024. szeptember 24. – 08:59

Másolás

Vágólapra másolva

„Remélem, hosszabb ideig ma látjuk egymást utoljára” – fogalmazott az árvíz miatt újra sajtótájékoztatókat tartó Orbán Viktor, miután megköszönte a sajtó munkáját az árvíz alatt.

A sajtótájékoztatón később arról kérdezte őt az Index, hogy mennyire volt helyénvaló a miniszterelnök szerint az, hogy Orbán az elmúlt napokban naponta tízmilliókat költött el arra, hogy a Facebookon hirdesse: a kormány és ő is a helyén van, minden meg lesz oldva az árvízzel kapcsolatban. Orbán erre a kérdésre először azt válaszolta, hogy „olyan kevés jó hír van, örüljünk neki!”, majd azzal védekezett, hogy a kormány nem is a kormány, hanem az ország nevében kommunikált.

„Szerintem egyáltalán nem szerencsés az, hogy politikai célokra használják fel az árvízi védekezést. Szerintem mindenkinek jobb lenne, ha tenné a dolgát, akár önkéntesként, akár hivatásosként.” Így nyilatkozott pár napja Vitályos Eszter kormányszóvivő: még az évtized árvizének idején is azon megy a versengés a politikusok között, ki tud többet posztolni a gátakról, ki tud jobban odaszólni a másik oldalnak. A sajtótájékoztatón arról is kérdezték Orbánt, hogyan értékeli ezt, de ő azt mondta,

„az embereket árvíz idején tájékoztatni kell”.

A tájékoztatás részeként a kormány közpénzből két-három napokra megfinanszírozott hirdetésekben mutatta be, hogy a miniszterelnök szerint a munka nehéz, de minden a legnagyobb rendben volt, van, lesz. Orbán ezekkel a drámai zenékkel aláfestett videókkal azt akarta megmutatni, hogy a kormány ura a helyzetnek, „mindenki a fedélzeten van”, tehát ők és a szakemberek is a helyükön vannak, nincs pihenés, rá pedig biztosan lehet számítani.

Az árvízi kommunikációban Magyar Péter korábban felpörgött, mint Orbán, a Fidesz kommunikációs gépezete folyamatosan reagálni kényszerül, miközben csökken a különbség a két nagy politikai erő között. Az árvízi védekezésről szóló politikai és kommunikációs elemzésünket itt találja meg:

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!