Egy vonatból kettőt csinált a MÁV, egy rendszerhiba miatt megduplázódott a helyjegy ára az I. osztályon

2024. szeptember 17. – 16:04

Egy vonatból kettőt csinált a MÁV, egy rendszerhiba miatt megduplázódott a helyjegy ára az I. osztályon
Fotó: Jászai Csaba / MTI

Másolás

Vágólapra másolva

Érdekes hiba csúszott a MÁV jegyértékesítési rendszerébe, mesélte nekünk István, aki rendszeresen utazik Szerencs–Budapest között a közvetlen IC-n, sokszor első osztályon. Szeptemberig ez egy helyjegyet és egy különbözeti jegyet jelentett, 1000+1000 forintért. Szeptember elejétől a MÁV két részletben szolgáltatja ezt az utat: Miskolcon át kell szállni, és a menetidő is 30 perccel hosszabb.

„Ez már épp elég bosszúság lenne, de meglepődve tapasztaltam, hogy kétszer fizettetik ki velem a helyjegyet és a különbözetit, egyszer Szerencs–Miskolc, egyszer Miskolc–Budapest között. Ez plusz 2000 forint kiadás”

– foglalta össze a helyzetet lapunknak István, aki felháborodott panaszára azt a választ kapta: „Hát két külön vonattal megy, nem?”

Megkérdeztük a MÁV-tól, mi az oka a százszázalékos drágulásnak A válaszból kiderült, hogy szeptembertől december elejéig a Tokaj InterCityk valóban megosztva közlekednek, azaz Miskolcon másik szerelvényre kell átszállni, erre fel is hívták a figyelmet. A felhívásban közölték azt is, hogy az átszállás miatt az InterCityk esetében Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza között valamennyi kocsiban helyjegyváltás nélkül lehet utazni, IC-kocsiban és nem IC-minőségű kocsiban is egyaránt.

Na de akkor az utas a hibás?

Nem. Mint a MÁV lapunkkal közölte, hiba csúszott a jegyértékesítési rendszerbe: az első osztályra történő jegyvásárláskor a felárat a jegyértékesítési rendszer az átszállás, illetve az átszállási kapcsolat miatt bizonyos esetekben mindkét vonatra felszámolja.

A közlekedési cég tájékoztatása szerint a hiba kizárólag az első osztályra jegyet váltó utasokat érinti.

A szükséges intézkedéseket azonnal megtették, így várhatóan a hét első felére a hibát elhárítják, ígérte a MÁV, és egyben az érintett utasok elnézését kérték a kellemetlenségért. A hibásan felszámított jegy árát visszatérítik, ha az utas beküldi a jegyek másolatát az ügyfélszolgálatnak.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!