Hívás közben is ellenőrizhetik mostantól az OTP ügyfelei, hogy tényleg a bank ügyintézőjével beszélnek-e
2024. augusztus 2. – 09:33
A telefonos csalások megelőzése érdekében új biztonsági funkciót vezetett be az OTP Bank. Az ügyfelek az OTP MobilBankba belépve mostantól hívás közben is megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e, írja közleményében a cég.
Az applikáció frissítése után a legközelebbi híváskor a Profil menüpontra kattintva láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfél ügyfélszolgálati azonosítója. Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.
A bank hangsúlyozza, hogy a telefonos csalók egyre változatosabb eszközökkel próbálkoznak, gyakran a bank dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva igyekeznek a bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára.