Magyar Péter megírta, milyen céljai vannak Budapesten

2024. június 7. – 15:54

Másolás

Vágólapra másolva

Csütörtökön részletes cikkben mutattuk be, hogy a fővárosi listát is állító Tisza Pártnak nincs Budapest-programja, a listát vezető Magyar Péter pedig egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat tesz arról, hogy mit kezdene Budapesttel. Ez volt a cikkünk:

Mit kezdene Magyar Péter Budapesttel? ¯\_(ツ)_/¯

Másnap Magyar Péter egy hosszú Facebook-posztot tett közzé pártja budapesti terveiről. Ebben szerepel néhány nagy általánosságban megfogalmazott ígéret, és néhány konkrét ígéret is, de három nagyon fontos kérdésben Magyar továbbra sem mond semmit. Konkrét ígéretek:

  • egy gyalogos híd megépítése;
  • dunai menetrendszerű hajózás újraindítása és fejlesztése;
  • bérlakásépítési program elindítása;
  • éjszakai metróközlekedés elindítása;
  • éjszakai polgármesteri tisztség bevezetése;
  • kerületi szintű helyett egységes budapesti szabályozás a vendéglátóhelyeknek és szórakozóhelyeknek.

A nagy általánosságok közé tartozik a „városi zöldterületek valódi növelése”, a „közbiztonság javítása”, és a „közlekedésbiztonság és mobilitás valódi fejlesztése”.

Csütörtöki cikkünkben kitértünk arra, hogy Magyar korábban egymásnak ellentmondó, vagy nem teljesen egyértelmű nyilatkozatokat tett az autóforgalom korlátozása ügyében. Utalt arra, hogy felszámolná a nagykörúti biciklisávokat, hogy visszaengedné az autóforgalmat a Lánchídra, és végleg lezárná a rakpartot az autók elől, de közben ezeknek ellentmondó kijelentéseket tett.

Ezekben az ügyekben most sem lettünk okosabbak. Magyar a nagykörúti kerékpársávokról azt írja: „a politikusoknak nem feladata, hogy megmondják, hova kell kerékpársáv vagy kerékpárút, vagy hogy hogyan kell egy csomópontot vagy épp a Nagykörutat kialakítani. Egy politikusnak víziót és célokat kell képviselnie: milyen legyen a város 5-10 év múlva. A szakemberek feladata a megfogalmazott célokat szolgáló megoldások meghatározása.”

A Lánchídról azt írta: „olyan megoldást kell találni a Lánchíd és a teljes kapcsolódó közlekedési tengely megoldására, amely egy észszerű egyensúlyt alakít ki, ennek elsődleges eleme olyan intézkedések kidolgozása, amely a hídon gépjárművel átkelni kívánók számát olyan szinten tartja, hogy amellett mind a kerékpáros, mind a buszközlekedés is biztonságos és folyamatos tud lenni. Ennek a megoldásnak a kialakítása a feladat.”

A rakpart lezárásáról most sem árult el semmit, erről annyit írt: a Tisza Párt prioritásai közé tartozik „a Duna-part bevonása a budapestiek életébe szabadidős és hétköznapi célokra egyaránt”.

Csütörtöki cikkünkben arról is írtunk, hogy Magyar korábban több ötletet is bedobott a kétszintű önkormányzatiság problémáinak megoldására, egyik az volt, hogy teljesen megszüntetné ezt a rendszert (vagyis a kerületeket), a másik az, hogy a mostaninál jóval kisebb számú kerületbe rendezné át a várost. Erről pénteki posztjában nem írt, azt viszont célként jelölte meg, hogy: „a belső kerületekben egységes szabályozás a köztisztaság, a közbiztonság, a parkolás és a vendéglátóhelyek kapcsán.” Ez arra utal, hogy ezeket a jogköröket elvenné a kerületektől, és a Fővárosnak adná.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!