Tíz éve nem tud mit kezdeni a BKV a beázó Kálvin téri metrómegállóval
2024. május 30. – 16:52
„Már szinte hozzá tartozik a Kálvin téri metrómegállóhoz a beázásból származó tócsa és lerakódás köré helyezett kordon, a múltkor azonban a tömeg miatt majdnem átestem rajtuk. Meddig kell még kerülgetni őket?”
– kérdezte levélben olvasónk. Fotósunk helyszíni szemlén megállapította: nem kell azon gondolkodnunk, melyik peronra gondolt az olvasó, mert mindkettő, a nemrég felújított 3-as, és a fölötte levő, még aránylag új 4-es metró állomás is beázik. Sőt, valami cseppkőnek tűnő dolog kezd kialakulni a járólapon a kordonok védelmében.
Vizsgáljuk a problémát, de ehhez idő kell – válaszolta a DBR Metró Projektigazgatóság, amikor 2014-ben, még az Index színeiben feltettem nekik a kérdést, miért ázik be az akkor még csak féléves állomás. Azt azonban senki sem gondolta volna, hogy ez az idő tíz év lesz. Ráadásul a probléma „még mindig vizsgálódik”.
A BKV ugyanis most azt válaszolta érdeklődésünkre, hogy az M4 esetében az eddig feltételezett hibaforrásokat megszüntették (de a beázást nem). Jelenleg az aluljáró egyéb területeinek üzemeltetőivel együttműködve vizsgálják az ázás lehetséges okait. Következő lépésként az aluljáró csapadékcsatorna-rendszerét vizsgálja át annak üzemeltetője. Reméljük, az nem tart tíz évig.
A két éve átadott, felújított M3 Kálvin téri állomáson észlelhető beázás okait szintén vizsgálják. Ez a munkafolyamat legalább egyelőre (még) garanciális.
Tavaly a Magyar Hangnak tűnt fel a beázás, akkor a BKV kicsit közlékenyebb volt. Kérdésükre elmondták, hogy a beázás kellemetlen, de gyakori dolog. A vizesedés, vízbetörés okait minden esetben igyekeznek feltárni és elhárítani. A tájékoztatásuk szerint a legtöbb hibát javítják, például lemezszigeteléssel, injektálással. A szigetelés javítását követően azonban a talajvíz általában más irányba keres utat magának, akár ismételten megjelenhet az állomás területén is.