Soroksáron úgy kimosta a talajt az eső a Budapest–Belgrád-vonalnál, hogy a sínek alá is be lehet látni

2024. május 21. – 15:08

Soroksáron úgy kimosta a talajt az eső a Budapest–Belgrád-vonalnál, hogy a sínek alá is be lehet látni
Fotó: Bődey János / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

„Nagyon tönkretette azt a részt az eső” – mutat Soroksáron, a Gombosszeg és a Török utca találkozásánál a távolba egy munkás. A két utca között egy völgy húzódik, ebben épül tavaly óta a Budapest–Belgrád-vasútvonal. És itt mosta most ki az éjszakai esőzés a völgy egyik oldalán lévő homokot, illetve egy részen a sínek alatti, talpfák közötti részt is.

A helyszínen dolgozó férfi azt mondta, egy részen annyira kimosta a talpfák alól a murvát az eső, hogy belátni a sínek alá is. Nem az újonnan épülő részre gondol, hanem egy régi vasúti sínre, ami a helyiek szerint egyébként érthetetlen, miért áll még ott. A munkás azt mondja, emellett ástak ki pár napja egy árkot a munkálatokhoz. Most kezdhetik az egészet elölről, „a heves esőzés miatt ugyanis beomlott a rész”. Ugyanúgy, ahogy a völgy Gombosszeg utcai része, bár erről csak annyit mond: „jó, hogy nem a másik oldal [a Török utcai] omlott le, annak ki van kövezve az alja”.

Fák helyett vasrudak

A Török utca felőli részen egy férfiba botlunk, aki az esőzés előtt sem örült már az építkezésnek: az ő kertjéből jelentős részt kisajátítottak a vasúti vonal miatt, ráadásul idén szóltak neki, hogy még egy részt elcsatolnak majd a telkéből. A házától nem messze csak egy falmaradvány mutatja, hol volt régen a kertje – ott, ahol most a síneknek kivájt völgy kezdődik. Elmondja, hogy egész este hallották, ahogy veri az építkezést az eső, de az oldalukon lévő falrész támfalas, ott nem történt akkora kár, mint a másik oldalon.

Fotó: Bődey János / Telex Fotó: Bődey János / Telex
Fotó: Bődey János / Telex

Az ominózus másik oldalon most lezárták a saras utcarészt, a helyi Facebook-csoportok szerint rámenni is veszélyes, mert beomolhat. Ott egy férfi azt mondja, hogy látványosan nem változott az eső miatt a falrész, azt inkább az építkezés tette tönkre:

„Itt fák voltak régen, azok tartották a homokot. Kivágták, vasrudat raktak a helyére, aztán nem bírta az esőzést, de hát mit lepődjünk meg?”

– fogalmaz. Ő úgy tudja, az építkezésnek kevesen örülnek, szerinte azért sem, mert lassan halad. A helyszínen dolgozók azonban azt mondják: mindennap dolgoznak itt, szerintük ráadásul nem a vasrúd a hibás, mert „ez akkora eső volt, hogy semmi nem fogta volna meg”.

Budapest–Belgrád kínai megállóval

Idén májusban indultak újra a vágányépítési munkálatok a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszán, miután a kínai–magyar építőcsapat tavaly szeptemberben leállította azokat.

Fotó: Bődey János / Telex
Fotó: Bődey János / Telex

Tavaly szeptemberben írtuk meg, hogy komoly gondok vannak a Budapest–Belgrád-vasútvonal építésével. A beruházáshoz kritikus biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítését kínai cégek vállalták, akik ezt korábban még soha nem végezték európai szabványok szerint. Ezért felmerült, hogy egyáltalán nem, vagy csak jelentős késéssel tudják majd befejezni az építkezést. Mivel a projekt megakadt, a pályaépítést végző Mészáros Lőrinc-féle cégek a munkagépeik és munkásaik egy részét levették a Budapest–Belgrád építéséről.

Május 8-án Budapestre látogatott Hszi Csin-ping kínai kommunista pártfőtitkár, tárgyalt Orbán Viktorral, és május 9-én elkezdtek megjelenni a Budapest–Belgrádról szóló hírek a kínai állami médiában is.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!