Harmincmillió forintot költött a CÖF a Dead Kennedystől lopott plakát kampányára
2024. március 29. – 15:14
Idén először hirdetett online a kormányzati üzeneteket köztéri plakátokon terjesztő Civil Összefogás Fórum (CÖF), ráadásul nem aprópénzen: az óriásplakátokon is látható „Megvették őket kilóra” kampány egyetlen videójára összesen mintegy 30 millió forintot költöttek a Facebookon és a Google-ön a hirdetés teljes időtartama alatt, március 17–25. között, olvasható a Political Capital elemzésében.
A 30 millió forintból 17,8 milliót költöttek a Facebookon, 10–15 millió közötti összeget a Google-ön (a Google nem ad meg ennél pontosabb adatot).
Csütörtökön írtuk meg, hogy nem örül a Dead Kennedys punkzenekar egykori frontembere, Jellop Biafra annak, hogy a Fideszt támogató Civil Összefogás Fórum lenyúlta ikonikus fotójukat legújabb plakátkampányához. A cöfösített fotóval kapcsolatban Seres László megkereste Jello Biafrát, a punkzenekar énekesét. A publicista arra volt kíváncsi, hogy kért-e a magyar kormány engedélyt az eredeti kép felhasználására, illetve hogy megsértették-e a zenekar jogait a fotó használatával (a plakátokat egyébként nem a kormány tette ki). Seres László a napokban választ is kapott Biafrától, aki ezt írta (Seres fordításában):
„Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet erre! NEM, egyáltalán nem adtunk engedélyt arra, hogy ez a kísérteties wannabe diktátor Orbán vagy a pártja ezt felhasználja!!! Mi a fenéért támogatná bármelyikünk is az ő fotelfasiszta rezsimjét bármilyen módon? Igen, egész biztosan megsértették mind a DK, mind a neves újhullámos/korai punk fotós, FStop Fitzgerald szerzői jogait.”