Átlépte a 30 millió forintot a Megafon heti számlája Facebook-hirdetésekre
2024. február 17. – 14:44
A pedofilbotrányt követő lemondások után több mint 10 milliót költött facebookos hirdetésekre a Megafon – írtuk meg néhány napja a Political Capital elemzése alapján. Azóta alaposan felpörögtek az események, és jelenleg már ott tartunk, hogy a kormány narratíváját a közösségi médiában sulykoló influenszerközpont heti hirdetési számlája most
30 509 462 forint
A Meta Ad Library összesítése szerint így néz ki jelenleg a magyar nyelvű politikai-közéleti hirdetésekre költött pénzek toplistája a héten:
A Facebook statisztikaplatformja néhány nap késéssel frissül, így ezek az adatok a február 8. és 14. közötti hirdetések árait foglalják össze, ezalatt a Megafon 79 szponzorált posztot dobott be a rendszerbe. Novák Katalin és Varga Judit február 10-én mondott le, szóval a 30 millió forintos megafonos számlában még benne vannak az ez előtti két nap eseményei, viszont nincsenek benne a csütörtök-péntekiek. Mivel a hirdetéseket egyre több pénzzel fűti a Megafon (február 14-én már egyetlen nap alatt több mint 8 milliót költöttek erre), a teljes gőzzel futó kampány heti költségét 50-60 millió forint közé becsülhetjük.
Összehasonlításképpen, a 2022-es választási kampányban a fideszes kommunikációból oroszlánrészt vállaló Megafon heti facebookos hirdetési számlája 40 millió forint körül mozgott, ami a választás előtti utolsó hetekben 70-80 millióig emelkedett.
A kampány indulásakor azt írtuk, a hirdetések célzásából az látszik, hogy csak az 55 év alatti korosztályra lőnek. Ez mostanra megváltozott, és bár a szponzorált posztok nagy részének targetálása továbbra is ide koncentrál, megjelentek az első, direkt az 55 év felettiekre célzó hirdetések is. Ezek a NER belső ügyeiről kitálaló Magyar Pétert támadják, úgy tűnik, az ő hiteltelenítése most az elsődleges kommunikációs cél a Fidesz legstabilabb bázisát jelentő nyugdíjas korosztály felé.