Elismerte a BKK, nem volt alapos a BKV vizsgálata az agresszív sofőr ügyében
2024. január 10. – 21:10
A Budapesti Közlekedési Központ reagált a még tavaly novemberi kispesti esetre, amikor az agresszív buszsofőr emelt hangon beszélt egy kerekes székben ülő egyetemista nővel, és nekitámadt az őt kísérő férfira. Sajnálják a történteket, és az érintett utastól, valamint kísérőjétől a sajtón és közvetlenül levélben is elnézést kértek.
„Elfogadhatatlannak tartjuk a sofőr viselkedését, illetve azt, hogy bárkit is hátrány vagy megkülönböztetés érjen a közösségi közlekedés igénybevételekor. Megerősítjük, hogy az ügyfél által használt elektromos kerekes széket a BKK szabályzata szerint a járműnek el kell szállítani, a járművezető pedig ilyenkor köteles lerakni a rámpát az utasnak” – írták közleményükben.
Megállapították, hogy a járművezető nem a BKK, hanem a BKV Zrt. munkavállalója, ezért az ügyben elsősorban a BKV az illetékes. Az ügyfél által megosztott felvétel korábban nem állt sem a BKV, sem a BKK rendelkezésére, megtekintése után nyilvánvaló, hogy a járatot üzemeltető és a járművezetőt foglalkoztató BKV Zrt. vizsgálata nem volt kellően körültekintő, ezért a BKK kezdeményezte az eset újbóli kivizsgálását, hogy helyesen járhassunk el az ügyben. A járművezetővel szembeni lépéseket kizárólag munkáltatója, a BKV Zrt. tehet.
Az eddigi vizsgálatok kiderítették, hogy rossz volt az autóbuszon a leszállásjelző gomb, ami ugyancsak félreértést okozhatott az utas és a járművezető között.
Nyomatékosították, hogy a BKK-nak kiemelten fontos, hogy a közösségi közlekedés lehetősége mindenki számára könnyen elérhető legyen. Elképzelhetőnek tartják, hogy a „járművezető összekeverte a kerekes székes modellt az e-mopeddel, amelynek szállításával kapcsolatban felmerülhetett kétely a sofőrben.”
Emellett a BKK felülvizsgálja a sofőrök érzékenyítésének, az ilyen esetekre való felkészítés hatékonyságát.