Piros pesti trolik tűntek fel a szegedi utakon

2024. január 2. – 04:45

Piros pesti trolik tűntek fel a szegedi utakon
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

„Vigyázzatok rájuk!” – szólt egy húszéves forma srác a szegedi makkosházi trolibusz-végállomáson, miután érzékien megsimította a 224-es számú Ikarus 280-as troli hátulját. Ő és két barátja Budapestről érkeztek szilveszterezni, de a program központi eleme valójában az volt, hogy a nemrég szintén a fővárosból Szegedre hozott öreg járművel utazzanak.

Ezekkel a trolikkal most visszatértek a régi, hagyományos Ikarusok Szegedre, miután néhány éve már búcsút vett a város az ikonikus márkától. Mint megírtuk, a Szegedi Közlekedési Társaság a fővárosban már félreállított, 35 éves Ikarus trolikat bérel átmenetileg. A BKV kötelékéből négy piros gép érkezett Szegedre, ezek közül az egyik a 224-es, ami szilveszter napján a 19-es vonalon körözött, és az új év első hajnalán is kint volt végig.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder / Telex
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder / Telex

Nem mai darabról beszélünk. A troli 1988 februárjában állt forgalomba Budapesten, amivel egyébként épp olyan idős, mint a legöregebb szegedi Škodák, amiknek meghibásodásai és állapota miatt volt épp szükség a pesti pótlásra.

Mielőtt forgalomba adták volna, néhány dolgot azért alakítottak az Ikarusokon: SZKT-s (Szegedi Közlekedési Társaság) jegykezelőket és matricákat helyeztek el, kaptak egy külső polírt, illetve kiszerelték a budapesti utastájékoztató rendszert, ami nem igazán kapott helyettesítést. Kívülről csupán egy papírlap mutatja a viszonylatot és a végállomásokat, belső hangos tájékoztatás nincs, mint ahogy a következő megállókat sem írják ki.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder / Telex
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder / Telex

Vasárnap egyébként kisebb látványosságnak számított a 19-es vonalon cirkáló budapesti 224-es. A belvároshoz közeledve egyre többen kapták föl a fejüket, ahogy végigzúgott az utcákon. Az utazóközönség már talán kevesebb érdeklődéssel fordult a jármű felé, bár amennyire követhetetlenül vegyes újabban a szegedi közösségi közlekedés járműállománya, a fekete-piros üléshuzatok és a limezöld kapaszkodók már igazán nem tűnnek ki.

A szerző a Szegeder újságírója. A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretében jelenik meg a Telexen is.

A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!