Lehúzza a pénzt, de nem ad ki jegyet a reptéri busz, nem mindenki érti a működését

2023. december 18. – 16:52

Másolás

Vágólapra másolva

Frissítés: A BKK részletesen reagált cikkünk állításaira, szerintük nem igaz, hogy havonta több százan fizetnek véletlenül többször a reptéri buszon. Válaszukat ebben a cikkünkben írtuk meg részletesen.

Havonta több százan fizethetnek véletlenül egynél többször a ferihegyi repülőtérre vezető 100E buszon, mert nem egyértelmű a jegyvásárlási rendszer működése – írja a HVG. Emiatt sokan a 2200 forintot, vagy többszörösét is bukhatják.

Idén júniusban vezettek be a repülőtérre vezető 100E expressz buszon egy új, egyedi Pay&GO-típusú jegyvásárlási rendszert. Ennek lényege, hogy az utas csak a géphez érinti a kártyáját, az levonja a pénzt, majd az nem ad ki semmilyen jegyet vagy blokkot. A fizetés viszont automatikusan lyukasztásnak minősül.

Ezt a módszert más országokban is használják, de Magyarországon a reptéri buszt leszámítva nem nagyon. Nem véletlen, hogy egy csomóan nem ismerik, és nem értik meg elsőre, hogy mindenféle nyomtatott jegy nélkül is érvényes volt a vásárlásuk.

Az ominózus Pay&Go-automata – Fotó: Lakatos Péter / MTVA
Az ominózus Pay&Go-automata – Fotó: Lakatos Péter / MTVA

A HVG szerint a buszokra szerelt automaták használata nem egyértelmű, és sikeres vásárlás esetén csak zölden villan, semmilyen más módon nem jelez. Emiatt sokan azt hiszik, hogy nem kaptak jegyet, és másodszor vagy harmadszor is lehúzzák a kártyájukat abban a reményben, hogy az majd kiad valamit.

A BKK tisztában van a jelenséggel, állításuk szerint azzal próbálnak meg küzdeni ellene, hogy két vásárlás között legalább két másodpercnek kell eltelnie. Szerintük a jelenség a vásárlók maximum 1-2 százalékát érinti, ami havonta 500-1200 embert jelenthet. A BKK egyelőre nem tervez változásokat az automata működésében, de ha sok negatív visszajelzést kapnak, akkor fognak. (Azt a BKK nem részletezte, hogy honnan tudják, ennél több embert nem érint-e jelenség.)

A véletlenül kétszer fizető utasok egyébként a megfelelő adatok megadásával visszaigényelhetik a feleslegesen kifizetett pénzt, kérdés, ezt egy turista például mennyire teszi meg.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!