Egy hónap késéssel, november végén indul a Szeged–Szabadka vasút

2023. november 13. – 19:54

Egy hónap késéssel, november végén indul a Szeged–Szabadka vasút
A röszkei állomás felújított épülete – Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

November 28-án elindul a vasúti személyforgalom Szeged és a vajdasági Szabadka között – közölte Lázár János hétfőn este.

Az építési és közlekedési miniszter szerint többek között ezt szögezték le a magyar–szerb belügy- és közlekedési miniszterek találkozóján hétfőn. „Közös célunk az, hogy egy utasbarát menetrendet alakítsunk ki, amely a szabadkai és szegedi lakosok utazási igényeit tartja szem előtt” – írta Lázár.

A vonal eredetileg október 23-án indult volna el, ezt azonban el kellett halasztani, miután nem készültek el a biztosítóberendezésekkel. A MÁV ezzel kapcsolatban a Mészáros Lőrinc-féle V-Hídra mutogatott, szerintük „a berendezések műszaki készültségi szintje alapján azok próbaüzeme nem volt megkezdhető”.

Miután ez kiderült, Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár úgy nyilatkozott, nem érti, miért nem járhatnak a személyvonatok Szabadkára, ha a terhervonatok egyébként igen. „Én ennek a magyarázatát nem tudom, nem értem. Amennyire a helyzetet a vasutas kollégáktól megértettem, az alapján ahogy a tehervonatok tudnak nappal közlekedni, úgy a személyvonatok is tudnának” – fogalmazott.

A halasztás hírére a Szegeder megnézte, hogy fest a felújítás, ekkor derült ki az is, hogy becsomagolta a MÁV a röszkei vasútállomás ikonikus nyerstégla felvételi épületét, ami 153 éven át őrizte eredeti, sokak által szeretett külsejét. És a fákat is kivágták előtte.

A vonal egyébként továbbra sincs teljesen kész, és a tervezett Flirt motorvonatok helyett – mivel a felsővezetékekkel nem végeztek még mindig – régi orosz „Uzsgyi” motorvonatokkal indul meg a forgalom. Ezt erősíti Lázár posztja is, ahol egy ilyen vonatról tett ki képet.

A szerző a Szegeder újságírója. A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretében jelenik meg a Telexen is.

A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!