Szaporodnak a beruházások a budapesti agglomerációban, ipari park és repülőgépalkatrész-javító üzem is épül

2023. október 19. – 14:07

Másolás

Vágólapra másolva

Két beruházás-bejelentés is jutott egy napra: Maglódon repülőgépes berendezésjavító központ, Érd és Budafok határában pedig új ipari park épül – írja az MTI.

Maglódon, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében az Aeroplex épít üzemet, ami többek között repülőgépkerekek, hajtóműalkatrészek, repülőgépelemek javítására, karbantartási munkák elvégzésére lesz alkalmas. A közel 7000 négyzetméteres üzem létrehozása mintegy 2 milliárd forintba kerül, és 120 munkahelyet teremt. A költségeket teljes mértékben saját forrásból fedezi majd a cég, az üzem várhatóan 2024 tavaszára készül el.

A magyar tulajdonú Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. 1992-ben jött létre, székhelye a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található. Forgalmuk többsége, tavaly majdnem a kétharmada külföldi megrendelésekből származik.

Magyarország találkozási pont Kelet és Nyugat között – ehhez logisztikai központ is kell

Érd és Budafok sem marad beruházás nélkül, a két település határában létesül új ipari park – ezt Fónagy János, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) államtitkára jelentette be.

Fónagy a bejelentésen arról beszélt, Orbán Viktor miniszterelnök kínai útján számos gazdasági vezetővel is tárgyalt, és felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarország kiválóan alkalmas befektetési terület, kelet és nyugat közötti találkozási pont. Az államtitkár szerint a találkozási pont szerep ellátásában fontos feladat hárul a logisztikára, az Érd és Budafok határán tervezett logisztikai és ipari park ehhez járulna hozzá.

Nagy Ádám, a GFM ipari ügyekért felelős helyettes államtitkára ismertette, hogy a projektben 68 hektár területről van szó, amelynek kétharmada Érdhez, egyharmada Budafokhoz tartozik. Az elképzelések szerint magántőkéből 224 ezer négyzetméternyi csarnok, raktár épülne és 2000-nél több munkahely létesülne.

Az Érd és Budafok határán lévő terület fejlesztés előtt áll, becslések szerint 40-50 milliárd forint fejlesztéssel létesülne az ipari park, amelynek jelentős része a logisztikai ágazatot érintené. A kormány azzal járul hozzá a fejlesztéshez, hogy a szükséges hatósági engedélyeztetést felgyorsítja a két-három éven belül megvalósuló beruházáshoz – tette hozzá Nagy Ádám.

Máshova is jut beruházás az agglomerációban. Szeptemberben Soroksár és Gyál területén termőföldeket, szántókat, legelőket és erdőket jelölt ki a kormány beruházási célterületnek, a Kormányzati Tájékoztatási Központ és az építési minisztérium Telexnek küldött válaszaiból annyi derül ki, hogy valamilyen ingatlanfejlesztést terveznek. A soroksári célterület nagy része egybeesik azzal a területtel, amit a Fővárosi Önkormányzat a fővárosi településszerkezeti tervben régóta természeti védelemre kijelölt területként tart számon. Bardóczi Sándor főtájépítész szerint ha a területen ipari beruházás valósul meg, akkor „az M0-s vonzáskörzete egy hatalmas ipari, logisztikai táj lesz, töméntelen mennyiségű dobozépületekkel, burkolt felületekkel és irgalmatlan légszennyezéssel”. Arról, hogy mit lehet tudni a tervezett beruházásáról, ebben a cikkben írtunk részletesen.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a napokban az Indexen megjelent cikkében meglehetősen nagyvonalú gazdaságfejlesztési terveket vázolt fel. Ebben azt írta, Magyarország 2030-ra az EU-fejlettség 90 százalékán lesz (most 76,6 százalékon áll), amihez tíz pontot kell teljesíteni. Ezeket térképen illusztrálta, a budapesti agglomerációnál „+ 500 ezer új munkaerő”-t tüntetett fel. Azt a cikkben nem részletezi, hogy ez az egész országot érinti, vagy kifejezetten Budapest környékét jelenti, annyit ír, hogy az „új munkavállalók többsége az országban rendelkezésre áll”, de szükség esetén „jól szabályozott módon és szigorúan ellenőrzött keretek között vendégmunkásokkal” is ki lehet egészíteni.

A logisztikai beruházások kapcsán azt írta, „nagyon fontos kiépíteni egy hazai tulajdonú, hazai igényeket figyelembe vevő, magyar érdekek alapján szerveződő logisztikai, szállítási és raktározási rendszert”, és ehhez kapcsolódva fejleszteni kell a vasutat, az autópályákat, a légi és vízi szállítmányozást, és fejleszteni kell a logisztikai parkokat.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!