1,6 milliárddal drágult a Budapest–Belgrád-vasútvonal, ami épp nem is épül

2023. szeptember 26. – 07:33

Másolás

Vágólapra másolva

Újabb, összesen 1,6 milliárd forinttal pótolták ki a Budapest–Belgrád-vasútvonal projektet – derült ki a hétfői esti Magyar Közlönyből. A beruházás összköltsége már így is meghaladja az eredetileg tervezett 750 milliárdot.

Előző héten írtunk róla, hogy a problémákkal küzdő MÁV úgy oldotta meg a győri vonal felújítását, hogy a Budapest–Belgrád építéséről vittek át hozzá mindent. A vasútvonal megépítéséről még 2014-ben döntött a kormány, és 2015-ben meg is egyeztek a részletekről a kínai és a szerb vezetéssel. A felújításról és építkezésről szóló szerződést 2019-ben írták alá 750 milliárdos végösszeggel. Három tételben növelték a költségeket:

2023-ban 111,8 milliót, 2024-ben 243,8 milliót, míg 2025-ben 292,4 milliót biztosít erre a központi költségvetés.

Az összesen 648 milliót most a kormány a „vasútvonal újjáépítési beruházás Ferencváros–Soroksár-szakaszának megvalósításához szorosan kapcsolódó, a megrendelő MÁV Zrt. feladatainak ellátásához szükséges” forrásként biztosította Ezenkívül egymilliárd forinttal egészítettek ki egy korábbi határozatban szereplő tételt. „A végrehajtás során felmerülő többletfeladatok elvégzésével és annak központi költségvetés terhére történő finanszírozásával” kapcsolatos döntés módosítása miatt jövő tavasszal 1,5 milliárd helyett 2,5 milliárd forintot kell adni erre a célra.

A projekttel kapcsolatban szintén érdekes, hogy kiderült: a Budapest–Belgrád-vasútvonal építésében részt vevő egyik kínai cég nem tudja elvégezni azt a munkát, amit elvállalt. Emiatt most valószínűleg egy új vállalkozót kell majd keresni a helyükre, ami újabb tízmilliárdokba kerülhet, és több éves csúszást okozhat a vonalon. Erről az ügyről itt írtunk részletesen.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!