Szentkirályi Alexandra szerint az online árfigyelő és a kötelező akciózás is működnek

2023. augusztus 24. – 10:58

Másolás

Vágólapra másolva

Az online árfigyelő július 1-jével indult el, az volt a lényege, hogy egy hatékony eszköz legyen a magyar emberek kezében, és árversenyt is tud generálni a boltok között. Szentkirályi Alexandra szerint ez meg is történt, csökkentek az árak, és ennek a szakértők szerint inflációcsökkentő hatása is lehetett. 62 termékkategóriából 54-ben 6,7 százalékkal csökkentek az árak. Ennek köszönhetően 1,8 százalékkal csökkenhetett az élelmiszerinfláció. Újburgonyánál például 46 százalékos árcsökkenés volt megfigyelhető, az elmúlt egy hétben például 17 százalékkal csökkent a körte ára.

A multik szerinte komolyan nyerészkedtek, de az online árfigyelő transzparenciát teremt, az emberek is szívesen használják, 1,2 millió ember látogatta már meg a GVH honlapját az indulás óta.

A kötelező akciózásnál folyamatosan zajlanak a vizsgálatok, keményen betartatják ezeket, tíz hét alatt 722 üzletet vizsgáltak meg, 70 üzletnél találtak kifogást. A leggyakrabban az volt a probléma, hogy nem tüntették fel az árcsökkentést. Öt esetben kellett figyelmeztetni üzleteket, az eljárásokat le fogják folytatni a hatóságok. Ez az eszköz és az online árfigyelő is hatékony eszköz lesz szerintük a kormányzat és az emberek kezében is, amivel rá lehet kényszeríteni a multikat az infláció csökkentésére.

Fotó: Máthé Zoltán / MTI
Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!