Hekkerek csalnak ki pénzt a Booking.com felületén keresztül a szállásadók nevében
2023. augusztus 11. – 10:15
Szállásadók nevében csalnak ki hekkerek pénzt a Booking.com felületén keresztül – számolt be az Utazómajom. A csalók nem a Booking.com-ot törik fel, hanem a szállásadók oldalát, onnan küldenek hamis üzeneteket a leendő vendégeknek.
A Booking.com szállásközvetítő portál az elmúlt hetekben eleve problémákkal küzdött: egy technikai problémák miatt hetekig nem tudták kifizetni a szállásadókat. Utóbbi hiba a szállásfoglalóknak kevésbé volt feltűnő, most viszont a csalók is megjelentek a felületen. Az Utazómajomnak többen arról számoltak be, hogy
fura üzentet kaptak szállásadójuktól, amiben kártya ellenőrzéseként szerették volna zárolni a foglalás teljes összegét, majd állításuk szerint a zárolás azonnal fel is oldják.
Aki nem figyelt és bedőlt a csalóknak – egyedül az URL lehetett gyanús – a pénzét levonták és nem utalták vissza. Azt egyelőre nem tudni, hogy valaha visszakapja-e az összeget. Aki résén volt ellenőriztette a szállásközvetítővel, hogy él-e még a foglalása, annak ellenére, hogy nem utalta el a teljes összeget. Ekkor a felülettől az a válasz érkezett, hogy a foglalás aktív, és semmilyen kártyaadatot ne adjanak meg üzenetben. Abban az esetben, ha a szállásadó levélben vagy üzenetben kér kártyaadatokat érdemes körültekintően eljárni.
Más típusú hibák is jelentkeztek
Az Utazómajom egyik olvasója arról panaszkodott, hogy lefoglalt és kifizetett szállásukra érve azt tapasztalták, hogy helyüket más foglalta el. De korábban is előfordult már ez a probléma. Itt állítólag az a hiba oka, hogy a panzió és a Booking rendszere nem megfelelően kommunikált egymással.
Szintén többen jelentettek olyan hibát, hogy a fizetés előtt hirtelen megugrott a foglalás ára. A portál egyik olvasójának 137 ezer forintos szállása egyik pillanatról a másikra nőtt 174 ezer forintra. A probléma állítólag többeknél is jelentkezett, de a többség arról számolt be, hogy jelezve a hibát a Booking visszautalja a különbözetet.
A kifizetési problémák miatt az utóbbi időben több szállásadó is úgy döntött, hogy inkább visszamondatja a szállásfoglalást. Volt akit azzal, a vélhetően hamis indokkal hívtak fel, hogy „betelt a szállás”, és mondja vissza a foglalását, mert nem tudnak helyet biztosítani. Az Utazómajom azt írja, hogy sokan úgy jártak, hogy a nem lemondható szállását lemondatta a szállásadó, majd az apartman vagy hotelt lefoglaló elveszítette a pénzét. De előfordult az is, hogy a szállásadó inkább törli a bookingos foglalását, és privátban olcsóbban kiadja a szállást.
A szállásfoglalókat is érintő technika hibáktól függetlenül a Booking.com online szállásközvetítő oldal pénzügyei körül hetek óta fennakadások vannak. Ebben a cikkünkben összeszedtük, amit eddig tudni lehet a Booking.com pénzvisszatartási ügyéről.