MÁV: Másfél milliárd forintba kerülhetett a májusban kisiklott tehervonat utáni helyreállítás
2023. június 14. – 06:52
Kedd éjszaka visszaadták a vonatforgalomnak a Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakasz bal vágányát, ahol május elején kisiklott egy tehervonat, és jelentősen megrongálta a pályát. A MÁV közleménye szerint a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon szerda hajnaltól már menetrend szerint, zavartalanul közlekedhetnek a vonatok, semmilyen korlátozás nem lesz.
Május 7-én vasárnap Hajdúhadház és Újfehértó között, Téglásnál egy magánvasút 3800 tonnás, vasérccel rakott tehervonatának 35 kocsija közül 9 kisiklott.
A vasúti kocsikból kiborult, továbbá a mentés során kiemelt vasérc mennyiségét 500 tonnára becsülik.
A kocsik beemelése és elvontatása napokig tartott egy nagy teljesítményű, 150 tonna teherbíró képességű vasúti daruval. Ezután kezdődhetett meg a kevésbé sérült vágány helyreállítása. A síneket közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezeték-rendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én egy vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között.
A balesetben jelentősen megsérült bal vágány helyreállítása több hétig tartott.
Összességében mintegy 5000 darab vasbetonaljat cseréltek ki, és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be.
A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nemcsak a vágányokat, hanem alatta a kavics- és zúzottkő ágyazatot is újjá kellett építeni. A négy megrongálódott felsővezetéki oszlopot a helyére állították, és 1500 méteren a teljes felsővezeték-hálózatot kicserélték.
A MÁV közleménye szerint a baleset által okozott károk helyreállításának költsége 1,5 milliárd forint körül várható, melybe beletartozik a műszaki mentés és a vasúti pálya helyreállításának költsége is.