Mentőt hívott, nem akartak küldeni, aztán nem találtak oda, végül öt óra múlva értek ki

2023. június 9. – 08:05

Másolás

Vágólapra másolva

Több mint öt órát várt egy 74 éves budapesti nő a mentőkre – írja az Rtl.hu a családra hivatkozva. A nő kora délután lett rosszul, keresztfia délután három előtt kicsivel hívta a mentőket, ők azonban csak este nyolc után értek ki.

A 74 éves nőre a szomszédok vigyáztak, amikor rosszul lett, keresztfia ekkor hívta a mentőket. Ők azt mondták, hogy nem tudnak kimenni, csak ügyeletet tudnak küldeni egy-két óra múlva.

A férfi később visszahívta őket, és elmondta, hogy nem tudnak várni az ügyeletre, mindenképp mentőt szeretnének. Mikor még később telefonált, hogy hol a mentő, azt mondták, nem találják a kérését a rendszerben, le lett mondva az ügyelet. Mikor még később telefonált, azt mondták, kiment egy kocsi, de rossz címre ment, és visszafordult. Végül az utolsó telefon után több mint egy órával érkezett a kocsi.

Az Országos Mentőszolgálat szerint a hívást „nem mentési esetként, hanem alapellátási ügyeleti feladatként rögzítették és átadták a területileg illetékes ügyeleti szolgáltatónak, aki visszaigazolta a feladat átvételét. A fővárosban működő alapellátási ügyeletek nem részei az új egységes, OMSZ által működtetett ügyeleti rendszernek, amihez már hat vármegye csatlakozott. Miután az ügyelet a feladat átvétele ellenére sem ment ki a címre, a beteg érdekében mentő küldésére került sor, akik a krónikus beteget kórházba szállították. Életmentő beavatkozásra a helyszínen, illetve a szállítás során nem volt szükség.”

A telefonbeszélgetések tartalmának és a segítségnyújtás során megtett intézkedések megfelelőségének ellenőrzése megkezdődött. Arról, hogy milyen esetekben milyen gyorsan szokott kiérni a mentőautó, itt írtunk bővebben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!