A Wizz Air elismerte, hogy Madeirán elkövettek hibákat, de felkészültek a nyárra
2023. május 11. – 17:08
A tavalyi év kihívásokkal teli év volt, ezzel a nem túl meglepő kijelentéssel kezdődött a Wizz Air sajtótájékoztatója csütörtök délelőtt. Elmondták, ennek többek között a légiirányítás kapacitási problémák voltak az okai Európa-szerte, ami alapvetően generálta a problémákat, ráadásul az alkatrészek beszerzési ideje is megduplázódott.
A Wizz Air piaca viszont nőtt az elmúlt évben. Tavaly volt a világjárvány óta az első korlátozások nélküli nyár, így bővültek is: a tavalyi 119 gép helyett idén már 181 gép áll rendelkezésre, és év végére a 200 a cél. A flotta megújítását mutatja az is, hogy a korábbi flottájukból eladott három tízéves repülőgépet a British Airways vásárolta meg.
A cég kommunikációs menedzsere, Radó András elmondta, a járataik a pandémia előtt átlagosan 98 százalékos töltöttséggel jártak, jelenleg ez a szám 80%, de folyamatosan növekszik, ahogy megyünk bele a nyárba. Félig üres géppel nem csak gazdasági, de környezetvédelmi okokból sem indulnak el, ilyenkor inkább a jegyek árát csökkentik.
Business class nem létezik a Wizz Airnél, ezzel is a gépek kapacitásának növelésére törekednek. Azt is megtudhattuk, hogy egy járatuknak sincs közvetlen, 4 óránál rövidebb vasúti versenytársa, az úticélok megállapításánál ez döntő szempont.
Kiemelt helyen van a népszerű úticélok között Dubai, Barcelona, Tel-Aviv.
Ez mind szép, de mit mond a Wizz Air a késésekre, járattörlésekre?
A hírekbe mostanában ilyesmikkel kerül be jellenzően a cég, és azt mondják, ők is levonták a konzekvenciákat ebből. Tudják miben kell fejlődniük, a kommunikáció és a weboldal működése terén főleg, ezen dolgoznak. Amúgy a saját adataik szerint idén a járataik 99,8%-át teljesítették.
Közép-Európában állandósultak a sztrájkok, főleg Franciaországban kritikus a helyzet, Németországban pedig éppen bértárgyalások zajlanak. Sok légiirányító felmondott a világjárvány alatt/után és a pótlás nem egyszerű, mert az ilyen szakemberek képzése 2-3 év. Ennek köszönhetőek sokszor a késések a légitársaságoknál. Ha az úticélunkhoz van reggeli és délutáni járat is, érdemes a reggelit választani, és ha időre, valamilyen eseményre utazunk, érdemes az egy nappal korábbi indulást is megfontolni, szólt a légitársaság tanácsa.
A közelmúltban nagy visszhangot keltett esetek, például Madeira kapcsán a Wizz Air elismerte, hogy elrontották a kommunikációt. (A Wizz Air április 4-ei Budapest–Funchal (Madeira) járata az erős szél miatt többszöri próbálkozás után sem tudott leszállni a helyi repülőtéren, ezért kétszázan, akik ezzel a járattal repültek volna vissza Budapestre, a szigeten rekedtek, több nap után küldött mentesítő járatot a cég.)
A panaszok között gyakran szerepel az utastájékoztatás hiánya, ami a légitársaság szerint 90%-ban olyan utasoktól érkezik, akik valamelyik online jegyközvetítő oldalon vettek jegyet, nem közvetlenül náluk. A légitársaság üzenetei ilyenkor ezekhez a közvetítőkhöz futnak be, akik nem mindig továbbítják azokat az utasok felé.
Nem lesz könnyű a nyár
Többször is elhangzott ez a mondat a Wizz Air kommunikációs munkatársai szájából, de azt mondták, mintegy 100 millió eurós ráfordítással készülnek arra. Javítanának az utaskommunikáción, öt tartalékrepülőjük van, ha mentesítő járatra lenne szükség és növelték a call-center csapatukat is.