Még a képeket is látni a hotelszobákban – bontják a Sofitelt, az egykori Atrium Hyatt szállót

2023. február 22. – 16:34

Még a képeket is látni a hotelszobákban – bontják a Sofitelt, az egykori Atrium Hyatt szállót
Fotó: Melegh Noémi Napsugár / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Aki még nem járt a Lánchídtól néhány lépésre található luxushotelben, az a most zajló látványos bontási munkálatoknak köszönhetően kívülről is benézhet oda. A Széchenyi téren található, 1982-ben átadott Atrium Hyatt, majd Sofitel – hivatalosan Sofitel Budapest Chain Bridge – szállodát nem bontják vissza a földig, viszont a következő években jelentősen megváltozik mind a belső, mind a külső megjelenése. A hotelt eredetileg 2022-re újították volna fel, azonban a koronavírus-járvány átírta az eredeti terveket.

Fotó: Melegh Noémi Napsugár
Fotó: Melegh Noémi Napsugár

Az 1982-ben átadott hotel helyén korábban a Llyod-palota állt, ám az a II. világháborúban annyira megrongálódott, hogy végül lebontották. A terület egy ideig üresen állt, egész addig, míg 1979-ben letették a mai szálloda alapkövét. A mostani Duna-parti szállodasort, ami a Széchényi tértől majdnem a Március 15. térig húzódik, még a Kádár-korszakban húzták fel – ezzel hosszú évtizedre meghatározva a pesti rakpart ezen szakaszának arculatát.

A lassan több mint 41 éve átadott hotelt Zalaváry Lajos tervezte a Malév és a Pannónia Szálloda- és Vendéglátó Vállalat megbízásából. A szálló egészen 1989-ig Atrium Hyattként működött, az ismert szállodalánc egyik meghatározó tagja volt. Az eredeti Hotel Átriumot 1982-ben egy tízszintes, 357 szobás, 711 ágyas komplexumként adták át, benne egy Malév-jegyirodával, és az épülethez csatlakozó irodaházban volt a légitársaság igazgatósága is.

Fotó: Melegh Noémi Napsugár
Fotó: Melegh Noémi Napsugár

Az épület érdekessége az volt, hogy a szobákat egy fedett, körfolyosós belső udvar köré helyezték el. Az óriási átriumban a nyolcvanas évek Magyarországán újdonságnak számító üvegfalú liftek közlekedtek, a belső térben sok zöld növényt és szökőkutat helyeztek el, a mennyezetre pedig egy 1911-ből származó magyar repülőgép másolatát függesztették fel.

A hotel több mint 40 éves fennállása óta többször nevet és tulajdonost váltott. 2019-ben a Jellinek Dánielhez köthető Indotek Csoporthoz került, ami rövidesen be is jelentette, hogy elkezdik a hotel felújítását. Számításaiknak a koronavírus-járvány tett keresztbe: a Covid okozta forgalomcsökkenés miatt a hotelt bezárták. Azonban szó sem volt végleges bezárásról, mivel időközben a felújítás tervezésén dolgoztak. Az elkészült tervekre az illetékes kormányhivatal 2021-ben rá is bólintott. Tavaly májusban kiemelt beruházássá nyilvánították a projektet – ezt maga a beruházó kérte a kormánytól.

Látványtervek a kordonon – Fotó: Melegh Noémi Napsugár Látványtervek a kordonon – Fotó: Melegh Noémi Napsugár
Látványtervek a kordonon – Fotó: Melegh Noémi Napsugár

Ahogy a 24.hu írja növelték a beépítési magasságot, így lehetőség nyílt egy újabb szint építésére is. A hotel tervlapjain az látszik, hogy az épületet részleges emeleti szinttel, hét új felvonóval, két mozgólépcsővel is bővítik. A Sofitelt jelenleg körbezáró kerítésen már látszik, hogy a tervek szerint hogyan alakul majd át az épület, de azt egyelőre nem tudni, mikor készül el. Az biztos, hogy a homlokzatból kiálló sávok eltűnnek, helyüket pedig kör alakú formák veszik át.

Fotó: Melegh Noémi Napsugár
Fotó: Melegh Noémi Napsugár

Az újranyitás után 350 szoba és 15 apartmanlakosztály lesz majd a hotelben. Újdonság, hogy a szálloda bejárata nem a Széchényi tér irányába néz majd, hanem a Dorottya utcára. A munkálatok alatt zavartalanul működő kaszinó a helyén marad a jövőben is. A bontási munkák, azaz az építkezés I. üteme 2023 őszén zárul majd a tervek szerint.

Az Átrium Hyatt szálloda nem sokkal a megnyitása után – Fotó: Gábor Viktor / Fortepan
Az Átrium Hyatt szálloda nem sokkal a megnyitása után – Fotó: Gábor Viktor / Fortepan
Az Atrium Hyatt szálló fedett átriuma, középen a Horváth Ernő által 1911-ben tervezett Fecske típusú együléses repülőgép élethű mása, melyet Schmidt Lajos, a MÉM Repülőgépes Szolgálat munkatársa készített – Fotó: Záray Péter / Fortepan
Az Atrium Hyatt szálló fedett átriuma, középen a Horváth Ernő által 1911-ben tervezett Fecske típusú együléses repülőgép élethű mása, melyet Schmidt Lajos, a MÉM Repülőgépes Szolgálat munkatársa készített – Fotó: Záray Péter / Fortepan
A Szálloda építése 1981-ben – Fotó: Szalay Zoltán / Fortepan
A Szálloda építése 1981-ben – Fotó: Szalay Zoltán / Fortepan

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!