Petícióban kérik a BKK-tól, hogy ne állítsa le a fogaskerekűt

2022. november 15. – 13:57

Másolás

Vágólapra másolva

Aláírásgyűjtés indult az aHang oldalán azért, hogy a BKK ne állítsa le a fogaskerekű működését. Mint megírtuk, négy napja a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. a fogaskerekű ideiglenes szüneteltetéséről döntött, az üzemszünettel több mint 120 millió forintot spórol a főváros.

A fogaskerekű október 3-a óta nem jár pályafelújítás miatt, ez eredetileg november 17-éig tartott volna, de a bejelentett téli leállás miatt ez valószínűleg a tavaszi pályafelújítás végéig tart majd.

A petíciót aláírók azért szeretnék, ha meggondolná magát a főváros, mert sok kisgyerekes család és nyugdíjas lakik a fogaskerekű mellett. Mint írják, „a hegyen – ahol az időjárás változékonysága látványosan megmutatkozik – sokkal nehezebb a gyalogos közlekedés, mint a város más, részein. Nagyok a szintkülönbségek, sok a lépcső, amelyeket nem takarítanak. Hol a nedves avar, hol a havas felület okoz baleseteket. Vannak olyan utasok, akiknek megterhelő a pár száz méteres gyaloglás is. Az ő szempontjaikat is figyelmen kívül hagyta a Budapesti Közlekedési Központ döntésével.”

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK azzal indokolta a lépést, hogy a dráguló üzemanyag- és villamosenergia-költségek súlyos terhet jelentenek a közösségi közlekedés számára, ráadásul

a fogaskerekűvel kevesen utaznak a hideg hónapokban, ez hétköznapokon 10 százalékos, hétvégén legfeljebb 30 százalékos kihasználtságot jelent.

A 60-as jelzésű fogaskerekű helyett a kibővített menetrend szerint közlekedő 21-es, 21A, 212-es, 212A, 212B és 221-es autóbuszokkal lehet utazni, amelyeken kerékpárt is lehet szállítani. A fogaskerekű minden megállójának 300-500 méteres környezete a vágányzár alatt más buszjárattal is jól elérhető.

A főpolgármester hétfő délután az ATV-nek úgy nyilatkozott, hogy a fogaskerekűre a zaj miatt több panaszt kapnak, mint amiatt, hogy nem jár. A fogaskerekű hosszú távú fejlesztésre továbbra sincs forrás, ami szerinte nem a Fővárosi Önkormányzaton múlik. Mint mondta,

„amíg nem látjuk egészen pontosan, hogy milyen áramszámlája lesz a BKV-nak, megpróbálunk mindenhol spórolni, és elsősorban olyan helyeken, ahol az alapvető, közlekedési közszolgáltatásokat nem sértik a döntéseink”.

Karácsony szerint napi áron fognak áramot beszerezni, ettől azt remélik, hogy kevesebbet kell majd fizetniük, mintha negyed vagy évre szerződnének. De azt, hogy ez mekkora terhet rak a városra, elég nehéz megmondani. Arra készülnek, hogy semmilyen más, a közlekedést érintő döntést nem kell meghozniuk, de nem kizárható az sem, hogy lesz majd más, ehhez hasonló fájdalmas döntésük.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!