Szétesett a kormány, belehajtott a BKV busza két parkoló autóba

2022. szeptember 26. – 15:38

frissítve

Szétesett a kormány, belehajtott a BKV busza két parkoló autóba
A balesetező busz és az egyik autó – Fotó: Gombkötő Krisztián / baleset-info.hu

Másolás

Vágólapra másolva

A BKV valamennyi Modulo típusú elektromos buszát felülvizsgálja egy szombat késő délutáni baleset miatt, amiben egy irányíthatatlanná vált Modulo két autóba is belement. Ez az a hazai gyártású kisbusz, aminek már a próbajáratnál elgurult az egyik kereke, leütve egy gyalogost.

Műszaki szakértő vizsgálja azt a Modulo típusú elektromos kisbuszt, ami múlt szombaton szombat késő délután irányíthatatlanná vált a Várnegyedben, és két autóba is belement, tájékoztatta lapunkat a BKV sajtóosztálya. Hozzátették: forgalombiztonsági megfontolásból – a vizsgálat eredményét meg se várva – a típus valamennyi járművének átvizsgálják az érintett részét.

A szeptember 24-i, Országház utcai balesetről a baleset-info.hu számolt be, közölve, hogy személyi sérülés szerencsére nem történt. BKV-s forrásaink szerint az előzetes vizsgálatok azt mutatják, hogy a kormány tengelyvégkapcsolata csúszott szét (valószínűleg egy kiesett csavar miatt), ezért nem lehetett kormányozni a buszt, de végső hivatalos eredményre még várnak.

A magyar gyártmányú Modulo buszok eleve rosszul kezdtek: 2016-ban, még a próbajáraton kirepült egy vadonatúj Modulo kereke Budán, és leütött a lábáról egy embert. Majd kiderült az is, hogy a Széll Kálmán téri forduló túl szűk a széles járműnek, át kell építeni.

Két év múlva a BKV-nak már ki is kellett vonni ideiglenesen a forgalomból az egyik Modulo C68E-t a húsz darabos elektromosbusz-flottából. A busz ugyanis nem volt üzemképes, és nem is volt várható, hogy a gyártó Ikarus Egyedi Kft. gyorsan kijavítja.

2016-ban, lényegesen a piaci ár fölött, 4 milliárd forintért, darabonként két dízel csuklósbusz áráért vásárolt midi járművekkel már a kezdetektől gond volt. 2016 márciusában kirepült a próbajáratozó busz kereke Budán, a Gárdonyi térnél. Egy ember megsérült a balesetben, őt pont a kirepülő kerék csapta el. (Lapértesülés szerint a busz éppen egy Budapestre látogató kínai delegációt szállított, akiknek lehetséges magyar exporttermékként reklámozták a buszt, amikor elrepült a kereke.)

A balesetező busz és az egyik autó – Fotó: Gombkötő Krisztián / baleset-info.hu
A balesetező busz és az egyik autó – Fotó: Gombkötő Krisztián / baleset-info.hu

Aztán az kiderült, hogy az új magyar elektromos buszok a hideget bírják, de a párás levegőt nem, és az ajtóknál is rossz a ragasztás minősége. Sőt, 2018-ban az egyik busz nyitott ajtóval közlekedett.

Jelenleg információnk szerint már csak 16 darab van a fiatalnak számító, hat éves flottából, négy buszt örökre kivontak a forgalomból. Szeptember 26-án, hétfőn az aktuális helyzet szerint a 16-ból mindössze 9 tudott kimenni a forgalomba, a többi különböző okok miatt üzemképtelen. A BKV a következő 4-5 évben folyamatosan csökkenő Modulo-flottával számol, aztán jó eséllyel már nem is marad több belőlük. A buszgyártó cég már évekkel ezelőtt csődöt jelentett.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!