A megengedett sebességnél jóval többel ment, frontálisan ütközött, öten haltak meg a balesetben

2022. szeptember 7. – 10:26

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Kedd este kilenc óra előtt nem sokkal a 37-es főút 24-es kilométerénél, Miskolc és Szerencs között ütközött össze frontálisan két kocsi. A balesetben öten, köztük egy 13 éves kislány, vesztették életüket.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője a Telexnek elmondta, a Szerencs felől Miskolc felé tartó, Audi A4-es típusú autót vezető, egyedül utazó férfi „a megengedett, 60 km/órás sebességhatárnál jóval gyorsabban haladt”, amikor átsodródott a szemközti sávba, és frontálisan ütközött egy szabályosan közlekedő Audi A3-as típusú autóval, amiben négyen (két család tagjai) ültek. Mind az öten azonnal, a helyszínen életüket vesztették.

Arról, hogy pontosan mennyivel közlekedett a vétkes sofőr, az autó részletes műszaki vizsgálata után tud majd pontos tájékoztatást adni a rendőrség.

A rendőrség tájékoztatása szerint a szabályosan közlekedő autóban az elől ülő 19 és 37 éves férfiak be voltak kötve, a hátsó ülésen utazó 38 éves nő és a 13 éves kislány azonban nem.

A járványon kívüli időszakokban rendre 15-16 ezer személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történik Magyarországon, amelyek harmadát hozzák összefüggésbe az okozó jármű sebességével. Az ellenőrzések egyszerre hatékonyak és eredménytelenek, mert a kiemelt mérésektől függetlenül minden évben nagyjából 500-600 ezren fizetnek büntetést sebességtúllépés miatt. Augusztus végén a Telexen is írtunk arról, hogy a trafipaxos ellenőrzések helyett hatékonyabb lenne az úgynevezett átlagsebesség-mérés, ami nemzetközi tapasztalatok szerint egyszerre teszi egyenletesebbé a forgalom ritmusát és csökkenti a súlyos vagy halálos balesetek számát, miközben az egyenletesebb tempó hozzájárul az alacsonyabb környezetterheléshez, és a takarékos autózáshoz.

Az első, 1997-es, holland kísérlet annyira sikeres volt, hogy nemcsak az eredetileg kitűzött célokat, például a balesetek számának huszonöt százalékos csökkenését érték el vele, de a torlódások száma is közel felével csökkent, ráadásul a károsanyag-kibocsátás a gázösszetevőtől függően szintén alacsonyabb lett 5–25 százalékkal.

Magyarországon már 2018-ban született tanulmány az átlagsebesség-mérés külföldi tapasztalatairól és hazai bevezetésének lehetőségeiről, de előrelépés azóta sem történt.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!