Megvétózná az ötös metró építését Soroksár, ha nem viszik föld alá a HÉV-et

2022. június 17. – 18:37

Másolás

Vágólapra másolva

Megvétózná a ráckevei HÉV felújítását Soroksár, ha nem viszik le a föld alá a nyomvonalat – derül ki a kerület polgármesterének előterjesztéséből, amit a Soroksár főépítészével együtt írtak. A dokumentum szerint a felújításra szükség van, de az csak akkor szolgálná a a soroksáriak érdekét, ha a a vonal ezentúl nem a föld felett, hanem az alatt menne.

A ráckevei (hatos) HÉV felújítása a budapesti ötös metróvonal kialakításának a része, amely a délen található csepeli és ráckevei HÉV-eket kötné össze a város alatt az északra menő szentendrei HÉV-vel. A metró kialakításának első üteme a két déli HÉV felújítása és bevezetése lesz a Kálvin térre, hogy közvetlenül is át lehessen majd szállni a hármas és a négyes metróra.

Az aktuális tervek szerint ha felújítják a HÉV-et, akkor az gyorsabb lesz és így jóval többen fogják használni, emiatt gyakrabban fog járni. Alapból is félóránként fog indulni egy vonat, de csúcsidőben még sűrűbb lesz a menetrend.

A soroksáriakat ugyanakkor már most is zavarja, hogy a felszínen vitt HÉV kettévágja a kerületet és ha még több vonat járna a felszínen, az jelentősen rontaná a kerületen belüli közlekedést. Ezért javasolja most a polgármester, hogy ne fogadják el a kormány aktuális terveit, amelyek a vonal felszíni felújítását tartalmazzák.

A polgármester előterjesztésében nem cécóznak és leszögezik:

„Az egyeztetések során mindvégig következetesen jeleztük, hogy Soroksár esetében terepszint alá helyezés nélkül élhetetlenné válik a kerület központi területe.

Álláspontunkat folyamatosan képviselve olyan fejlesztés támogatható kerületünk részéről, amely a jelenlegi helyzeten pozitív irányban változtat.

Az engedélyezési tervi szinten kidolgozott állapot megítélésünk szerint rosszabb helyzetet eredményezne még a mostaninál is, ezért nem javasoljuk a bemutatott tervek alapján a HÉV korszerűsítését.”

A Kálvin téri metrócsomópontról itt írtunk részletesen, azt pedig, hogy hogyan alakítanák át a vonalat az új tervek szerint, ebben a cikkben jártuk körbe.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!