A rendőrség vizsgálja a zajvédő falat áttörő trolibusz ügyét

2022. április 6. – 13:37

Másolás

Vágólapra másolva

Az illetékes kerületi rendőrkapitányság szabálysértési eljárás keretében vizsgálja a kedd reggeli balesetet, amelyben egy trolibusz az M3-as autópálya kivezető szakaszán áttörte a zajvédő falat, tájékoztatta lapunkat a BRFK sajtóosztálya. Hozzátették: a vizsgálat során megnézik a lehetséges műszaki okokat, és megvizsgálják, van-e felelőse a balesetnek. A tájékoztatás szerint bűnügyi felelősség nem merült fel, azaz nem közúti veszélyeztetés miatt indítanak eljárást.

Fotó: Olvasónk, Gergő
Fotó: Olvasónk, Gergő

A BKV-s szakszervezetektől származó információink szerint egy apró termetű, törékeny hölgy vezette a trolit, aki nyilvánvalóan nehezebben tudja megtartani a trolibuszt egy veszélyesebb szituációban, mint egy erőteljesebb férfi kollégája. Megtudtuk, hogy a baleset helyszínén nem találtak féknyomokat.

A járművezetőt úgy kellett kiszabadítani az ülésből a baleset után, tehát az biztos, hogy nem eshetett ki az ülésből, ez nem lehetett az oka annak, hogy nem fékezett. Azt is lehet tudni, hogy a baleset során eltört a kormányösszekötő rúd, és a sofőr is kormányhibára panaszkodott. A BKV műhelyében viszont megnézték törést, ami olyan helyen van (a rúd közepén), hogy esélyes, hogy azt inkább az ütközés okozhatta.

Vélekedés szerint valamilyen hatás (például padkára futás) kilökhette a buszt az útirányából, a jármű elszabadult, és úgy szaladhatott neki a zajvédő falnak – de a részleteket a műszaki vizsgálat fogja kideríteni. Az viszont nagy szerencse, hogy a buszon mindössze egyetlen utas tartózkodott, aki az ütközésnél valószínűleg jól ki tudta magát támasztani, így nem sérült meg.

A BKV hivatalosan lapunkkal mindössze annyit közölt, hogy kedd 9 óra 3 perckor a 74-es trolibusz a Kacsóh Pongrác út M3 kivezetővel párhuzamosan haladó szakaszán – eddig ismeretlen okból – áttörte a zajvédő falat. A baleset körülményeinek feltárása, vizsgálata megkezdődött.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!