A Credobus új csarnokában gyártják a világ legkönnyebb csuklós buszát
2022. március 25. – 15:47
A Kravtex-Kühne Csoport 2008-ban avatta fel 10 ezer 600 négyzetméteres mosonmagyaróvári autóbuszgyártó üzemcsarnokát, melyet azóta több lépcsőben bővített. A harmadik ütem felépítése 2020 végén kezdődött, és mostanra vált kulcsrakésszé az új, 4000 négyzetméteres csarnokrész, amellyel az autóbuszgyár alapterülete meghaladja a 20 ezer négyzetmétert.
A pénteki átadón Krankovics István, az 550 dolgozót foglalkoztató Kühne igazgatósági elnöke szerint a fejlesztésekkel a cég legeredményesebb időszakába lépnek: 2016 óta egyébként 1431 autóbuszt adtak át. Terveikről elmondta: hidrogénüzemanyag-cellás autóbuszt szeretnének gyártani 2024-ben, s a mezőgazdasági gépgyárukat is korszerűsítik. Varga Mihály pénzügyminiszter emlékeztetett, hogy 2016-ban itt, a Kühnében jelentették be, a hazai autóbuszgyártás programját.
A buszgyár méreteivel a kelet-közép európai régió legnagyobb gyártóhelyeivel is felveszi a versenyt. Az új csarnokban többek között a tavaly ősszel bemutatott, csuklós Econell 18 Next vázgyártása zajlik majd, amely a világ legkönnyebb, 18 méteres kategóriájú csuklós autóbusza. A későbbiekben pedig ugyancsak itt készülhetnek a cégcsoport zéróemissziós, akkumulátor- és hidrogén energiaforrásokra épülő elektromos autóbuszai.
A 2 milliárd forint összértékű projekt nagyobb részét eszközbeszerzések teszik ki: többek között új lemezlézer, CNC vízszintes esztergagép, CNC függőleges kétasztalos megmunkáló központ, valamint kétoszlopos szalagfűrészgép.
A cégcsoport eddig több mint 2600 autóbuszt gyártott, járművei részaránya a Volánbusz Zrt. körülbelül 6200 darabot számláló flottájában mintegy 40 százalék.
A Kravtex-Kühne Csoport forgalma jelentősen növekedett az elmúlt évben, a cégcsoport 2021-es, nem konszolidált árbevétele várhatóan meghaladja majd a 30 milliárd forintot.
A Telex fontosnak tartja, hogy az egész ország területéről szállíthasson az olvasóinak sztorikat, ezért közlünk gyakran vidéki riportokat. Mivel minden térséget nem tudunk lefedni budapesti szerkesztőségünkkel, keressük az együttműködést vidéki újságírókkal, és fokozatosan országos tudósítói hálózatot szeretnénk kiépíteni. Ez a cikk is egy ilyen együttműködés keretein belül készült.