A BKK elindítja a BudapestGO-t, vonaljegyet is lehet venni benne
2022. február 7. – 15:48
Nagy csinnadrattával mutatta be hétfőn a BKK az új fővárosi és agglomerációs útvonaltervező és jegyvásárló applikációt. A világ nagyvárosaiban rohamosan terjednek az ilyen mobil appok, amin az utazni készülő polgár összehasonlíthatja, mivel ér oda a céljához leggyorsabban, legolcsóbban és legkényelmesebben (busszal, metróval, vonattal, közbringával, közrollerrel, közautóval – vagy ezek kombinációjával), és egyből jegyet venni és foglalni is tud. Ez lenne a cél a BudapestGO esetében is, ez azonban még roppant messze van.
A Futár (útvonaltervező) és a Mobiljegy (jegyvásárló) appliákációt összevonták a BudapestGO appban, az kiderült lapunk gyorstesztjéből, sőt, új jegyfajta, az egyszeri utazásra alkalmas BKK-menetjegy (350 Ft) is megvásárolható benne, az új időalapú jegyekkel együtt. Fontos új részfunkció, hogy a zene vagy tévéelőfizetésekhez hasonlóan beállítható az automatikus (mobil)havibérlet-megújítás, így nem feledkezhet meg az új bérletről az utas. Az utazástervező jelzi az aktuális forgalmi változásokat is, mert a BKK Info appot is behúzták a BudapestGO-ba.
Lehet majd útvonalat tervezni úgy is, hogy a tervező beleveszi a kínálatba az elővárosi vonatokat is (ameddig érvényes az összvonalas Budapest-bérlet) és a HÉV-eket, valamint a Bubi-biciklit is. Ha tehát Vácra szeretnék menni, kiszámolja, hogy az indulási pozícióból milyen járműveket váltva a legoptimálisabb az útvonal. Kis szépséghiba, hogy hiába tudja, milyen vonattal kellene menni, vonatjegyet sajnos nem lehet vásárolni a BudapestGO-val, ahhoz a MÁV jegyvásárló applikációja kell külön. További szépséghiba, hogy az agglomerációs Volánbusz-járatokra ugyan lehet jegyet venni a BudapestGO-ból, viszont utat tervezni még nem lehet vele, így nehéz megállapítani, melyik jegy kell.
Ha a Bubit beépíteném az útvonalba, probléma, hogy sajnos nem lehet kerékpárt foglalni se (elektronikusan) a kiajánlott terminálon, tehát előfordulhat, hogy mire odaérek, elviszik a betervezett biciklit, és ott állok meglőve az üres Bubi-állomáson. Ráadásul a Bubi fizetés is nehézkes az útvonaltervezőről. Az, hogy az applikációba bekerüljenek a rollermegosztó cégek, a többi kerékpármegosztó, vagy az autómegosztók, még a jövő zenéje a tájékoztatás alapján.
Az új BudapestGo tehát leginkább egy első lépés egy hosszú úton, aminek a végén az utasoknak tényleg egy olyan applikáció lesz a kezében, ami nemcsak megtervezi, és összehasonlítva, prioritások alapján kiajánlja a legjobb útvonalat a sok tömegközlekedési és mikromobilitási lehetőség közül, hanem egyből kiszámítja az árát, kifizeti vagy lefoglalja az ehhez szükséges eszközöket. (Ahogy ez például a nemzetközi repülős útvonalaknál már jól működik a világon.)
A BudapestGO-t szerdán vagy csütörtökön élesítik, akkortól lehet letölteni ingyenesen a telefonra, és elkezdeni a használatát.