Nem volt éppen bréking a kormánylapoknál a Völner-ügy, ráérősen tudósítottak a legtöbb helyen a korrupciós botrányról

2021. december 07. – 15:24

Másolás

Vágólapra másolva

A keddi nap legfontosabb hírének tekinthető, hogy a Legfőbb Ügyészség korrupcióval gyanúsította meg Völner Pált, az Igazságügyi Minisztérium államtitkárát. Az ilyen fajsúlyos hírt általában a lapok egymással versengve, minél gyorsabban tálalják, de nem Magyarországon, ahol a kormányközeli médiumok többsége egyáltalán nem sietett a tudósítással.

Nem kapkodták el a kormányközeli médiumok Völner Pál igazságügyi államtitkár vesztegetési ügyének ismertetését kedden. Az állami hírügynökség (MTI) a 8 óra 19 perckor emailen szétküldött ügyészségi közleményt 26 perces késedelemmel, 8 óra 45-kor tette közzé szövegváltoztatás, szerkesztés nélkül. Viszonyítási alapként: a hírt 8 óra 28 perckor írta meg a közlemény alapján a Telex, 8 óra 30-kor a 24.hu és 8 óra 39 perckor a Blikk.hu.

Az MTI-n megjelent közleményt követően, még aránylag frissen tálalva, 8 óra 53-kor jelent meg a hír a Magyarnemzet.hu-n, majd frissítésben az is, hogy Völner lemond. Egy korrupciógyanúba keveredett és ezért lemondott államtitkár esetét azonban nem találta így sem túl érdekesnek a Magyarnemzet.hu, a hír nincs kiemelve, úgy kell kibogarászni a többi közül.

A Hirado.hu-n 9 óra 24 perckor, a közlemény kiadása után egy bő órával jelenik meg (eldugva) a Legfőbb Ügyészség sajtóközleménye, de a 10 órás Híradó-blokkban, sőt a déli Híradó-blokkban is hiába keresnénk a kormány számára kellemetlen hírt: nem fontos annyira, hogy beszámoljanak róla.

Az Origo még ennél is lassabb: két óra és négy perc telik el a közlemény kiadása után, mire sikerül feldolgozni (10 óra 23 percre) a Magyarnemzet.hu alapján a hírt, de hiába keresünk kora délután a címlapon Völner Pál nevére, a cikk csak a belső oldalakon található meg. A lap viszont ezután még három hírt is kiad, Völner lemondásáról, az Igazságügyi Minisztérium közleményéről, valamint egy háttércikket, visszavezetve a mostani botrányt a régi és az új végrehajtók között zajló háborúra.

Utoljára, 10 óra 37-kor, lassan, de varázsütésszerűen egyszerre felébrednek a kormányközeli Mediaworks hálózatába tartozó megyei lapok (például Vaol.hu, Boon.hu, Delmagyar.hu), és egyencímmel – „Völner Pál mentelmi jogának felfüggesztését indítványozta a legfőbb ügyész” –, valamint a Magyarnemzet.hu-ról átvett egyenszöveggel tudósítanak az eseményről.

Kövess minket Facebookon is!