Frissítés 19:30-kor: Hétfő estére a BKK hivatalosan is bejelentette, hogy múlt hét pénteken nemzetközi választottbírósági eljárást indított a meghiúsult elektronikus jegyrendszer egykori kivitelezője, a német Scheidt & Bachmann (S&B) ellen.
Karácsony Gergely a Facebookon azt írta, minimum 10 milliárd forintos veszteségről van szó ebben az ügyben.
Korábban írtuk: Nemzetközi választottbíróságra viszi a több milliárd forintos veszteséget jelentő elektronikus jegyrendszer ügyét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt., amely a jegyrendszer szállítóját, a német Scheidt & Bachmann céget perli, írja a Népszava saját értesülései alapján. A lap hozzáteszi, hogy a döntést a fővárosi vezetés is támogatja.
A pert azért indították, mert az AFC (Automated Fare Collection), más néven az elektronikus jegyrendszer tervezésére, kiépítésére és üzemeltetésére eredeti áron 91 millió eurós (akkori árfolyamon 27 milliárd forint) megbízást kapó cég a hét fázisból csak négyet teljesített, a rendszer soha nem vált működőképessé, a megvásárolt jegyleolvasók, kapuk egy része pedig azóta is raktárban porosodik.
A főváros legújabb számításai szerint a projekt vesztesége emiatt több mint 9 milliárd forintra nőtt, a teljes költség pedig 37 milliárd forinthoz közelít, állítja a Népszava, amely szerint meglepő, hogy épp most indítják el a régóta tervezett pert, merthogy épp most jutott el a projekt tárgyalásáig az előző városvezetés(ek) korrupciógyanús ügyeit vizsgáló bizottság.